نماد آخرین خبر

جمع‌آوری ۲۱۷ معتاد متجاهر در اهواز

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جمع‌آوری ۲۱۷ معتاد متجاهر در اهواز

ايرنا/ معاون سازمان فرهنگي شهرداري اهواز گفت: ۲۱۷ نفر از معتادان متجاهر در طرح نوروزي اين سازمان از سطح شهر اهواز جمع‌آوري و به مراکز ترک اعتياد تحويل شدند.

احمدرضا درخشان، معاون امور اجتماعي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اهواز با اشاره به مصوبه آخرين نشست شوراي مبارزه با مواد مخدر خوزستان در زمينه جمع‌آوري معتادان متجاهر از سطح شهرها، بيان کرد: اين سازمان نيز بر اساس اين مصوبه و روال سه چهار سال گذشته خود، از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردين، با همکاري پليس مبارزه با مواد مخدر و با حکم قضايي، نسبت به جمع آوري ۲۱۷ نفر از اين افراد اقدام کرد.
وي افزود: اين افراد پس از گرفتن آزمايش بهداشتي و تست کرونا از آنها، به اردوگاه معتادان بهزيستي تحويل داده شدند، و تعدادي نيز که خانواده داشتند به آنجا بازگردانده شدند.
به گفته وي، همه معتادان متجاهر جمع‌آوري شده مرد بودند، زيرا ظرفيت تنها مرکز ترک اعتياد بانوان اهواز بسيار کم است.
درخشان با بيان اينکه آمار دقيقي از معتادان متجاهر و متکديان در اهواز وجود ندارد، اضافه کرد: تعداد معتادان متجاهر در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر تخمين زده شده اما سالانه در حدود يک هزار و ۷۰۰ تا يک هزار و ۸۰۰ نفر از متکديان و معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوري مي‌شوند.

وي با بيان اينکه برخي از متکديان، معتاد و بعضي از آنها نيز جزو اتباع خارجي و يا غيربومي هستند، افزود: برخي از اين افراد چندين بار(۱۵ تا ۲۰ نوبت) توسط ماموران جمع آوري مي‌شوند اما به دليل نبود سيستم ساماندهي و عملکرد نامطلوب برخي سازمان‌ها دوباره به چرخه تکدي‌گري باز مي‌گردند.
معاون سازمان فرهنگي شهرداري اهواز بيان کرد: به دليل همراهي نکردن ساير دستگاه‌ها در امر جمع‌آوري و ساماندهي متکديان و معتادان متجاهر، کار شهرداري دشوار شده و اين افراد نيز دوباره به شرايط قبلي خود بازمي‌گردند، وي ادامه داد: البته شهرداري براي ساماندهي اين افراد بودجه دولتي در اختيار ندارد و قرار است امسال براي نخستين بار براي ساماندهي اين افراد بودجه‌اي از محل اعتبارات شهرداري تخصيص يابد.
وي يکي از دلايل آمار بالاي متکديان در اهواز را کمک‌هاي نقدي شهروندان به متکديان دانست و گفت: وقتي از متکديان به ويژه آنهايي که از استان‌هاي ديگر به خوزستان مي‌آيند درباره علت مراجعه آنها مي‌پرسيم، پاسخ مي‌دهند که مردم در اهواز خوب پول مي‌دهند.
درخشان افزود: در جمع آوري متکديان نيز با افرادي روبه‌رو شديم که درآمدهاي بالايي داشتند به طور مثال يکي از اين افراد ۵۰۰ ميليون ريال پول نقد و ديگري دلار همراه داشت؛ يکي از متکديان فرزند يک کارمند شرکت نفت و يکي از زنان متکدي، نيز همسر مالک يک هايپرمارکت بوده که نياز مالي نداشته و تنها بر حسب عادت تکدي‌گري مي‌کرد.
وي از شهروندان خواست به جاي کمک به متکديان، کمک‌هاي خود را به موسسات خيريه اهدا کنند تا با اطمينان اين کمک‌ها به دست افراد نيازمند برسد.
معاون سازمان فرهنگي شهرداري اهواز افزود: در حال ساخت کليپ‌هايي در رابطه با موضوع تکدي‌گري و کودکان کار هستيم تا به نوعي فرهنگسازي صورت گيرد.
درخشان ادامه داد: يکي ديگر از مصوبات آخرين جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر اختصاص يک ساختمان سه طبقه، جنب بيمارستان سلامت، با ظرفيت ۱۵۰ تخت، به عنوان کمپ ترک اعتياد بانوان بود.

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today