نماد آخرین خبر

پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرقت اطلاعات موبایل هشدار داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرقت اطلاعات موبایل هشدار داد

ايرنا/ رئيس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد در زمينه سرقت اطلاعات گوشي هاي تلفن همراه با نصب بدافزار جديد هشدار داد.

سرهنگ روح الله شهبازي پور، رئيس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد اظهار کرد: کاربران گوشي هاي تلفن همراه مراقب بدافزار جديد با عنوان بروزرساني سيستم باشند.
وي افزود: يک بدافزار جديد در قالب برنامه اندرويد به نام System Update گنجانده شده که با نصب آن به راحتي تمامي داده‌ها، پيام ‌ها، عکس‌ ها و ديگر اطلاعات گوشي هاي تلفن‌ همراه به سرقت مي‌ رود.
رييس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد بيان کرد: اين بدافزار جديد و پيشرفته مي‌ تواند کنترل کامل گوشي هاي تلفن همراه را به دست گرفته و مهاجمان(هکرها) مي ‌توانند تمامي داده ‌هاي صوتي، مکالمه هاي تلفني و تاريخچه مرورگر را مشاهده و به پيام ‌هاي Whatsapp نيز دسترسي پيدا کنند.
سرهنگ شهبازي پور عنوان کرد: مهاجمان(هکرها) مي‌ توانند پس از کنترل سيستم گوشي هاي تلفن همراه از راه دور دستورها را اجرا کرده و اقدام هاي مخرب بر روي آن انجام دهند.
وي ابراز داشت: اين بدافزار جديد با اعلان System Update که به ظاهر يک هشدار بروزرساني قانوني است اعتماد کاربران گوشي هاي تلفن همراه را جلب مي کند.
سرهنگ شهبازي پور گفت: پس از دانلود اين بدافزار جديد از فروشگاه و نصب بر روي گوشي هاي تلفن همراه نيز مهاجمان(هکرها) مي‌ توانند از راه دور اقدام به جاسوسي، جمع ‌آوري و سرقت تمامي داده‌ هاي موجود در حافظه تلفن کنند. 
رييس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: اين بدافزار جديد اطلاعات خصوصي بيشتري از قبيل نشانک‌ هاي قرباني و سابقه جستجو در مرورگرهاي معروف شامل Google Chrome، Mozilla Firefox و مرورگر اينترنتي سامسونگ را نيز بررسي مي ‌کند. 
وي افزود: اين بدافزار جديد بايد خارج از فروشگاه Google Play دانلود و نصب شود و به همين دليل نيز کاربران گوشي هاي تلفن همراه براي در امان ماندن از آن در صورت اعلان System Update از دريافت اين نرم افزار و نصب آن خودداري کنند. 

آخرين خبر کهگيلويه و بويراحمد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today