نماد آخرین خبر

تعطیلی ۲ هفته‌ای اصناف و مشاغل گروه ۲ و ۳ در شهر قم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تعطیلی ۲ هفته‌ای اصناف و مشاغل گروه ۲ و ۳ در شهر قم

تسنيم/ معاون سياسي و امنيتي استانداري قم از تعطيلي دوهفته‌اي اصناف و مشاغل گروه دو و سه در شهر قم خبر داد.

بيژن سليمان پور معاون سياسي و امنيتي استانداري قم اعمال محدوديت‌هاي جديد را براي صنوف مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به ورود قم به وضعيت نارنجي محدوديت‌هاي جديدي براي صنوف اعمال مي‌شود.
وي عدم رعايت محدوديت‌هاي اعلام‌شده را شامل جريمه دانست و افزود: درزمينهٔ تجاري، بازرگاني و خدماتي تنها مشاغلي که جزء گروه يک و دو هستند اجازه فعاليت داشته و گروه‌هاي سه و چهار مانند تالارهاي پذيراي و استخرهاي سرپوشيده، سالن‌هاي ورزشي تعطيل هستند.
معاون سياسي و امنيتي استانداري قم ادامه داد: سالن‌هاي تئاتر، سينما، موزه‌ها، مهدکودک‌ها، چايي خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها نيز به مدت دو هفته و تا بازگشت به شرايط گذشته تعطيل بوده و اصناف و بهداشت بر آن‌ها نظارت خواهند شد.
وي نحوه کار در دستگاه‌هاي اداري را نيز تشريح کرد و گفت: نحوه عملکرد دستگاه‌هاي اداري نيز به اين‌گونه است که ارگان‌هايي که خدمات ضروري به شهروندان ارائه مي‌دهند حداکثر با دوسوم کارمندان فعاليت دارند.
سليمان پور وضعيت ساير ارگان‌ها را نيز بيان کرد و افزود: ساير ارگان‌ها با يک‌دوم نيروها به فعاليت ادامه داده و با توجه به نظر بالاترين مقام مسئول به کار ادامه داده و جلسات اداري نيز حداکثر با 20 نفر برگزار مي‌شود.
وي فعاليت مراکز علمي را نيز موردتوجه قرارداد و تأکيد کرد: کليه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه تعطيل بوده و نمازهاي جمعه، نمازهاي جماعت و مراسم‌هايي آييني نيز در اين دو هفته برگزار نمي‌شود.
معاون سياسي و امنيتي استانداري قم در پايان با درخواست از شهروندان براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي خاطرنشان کرد: براي عبور از اين شرايط نياز به همکاري همه شهروندان بوده و اميدواريم به‌زودي به وضعيت آبي و سپس سفيد بازگرديم.

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday