نماد آخرین خبر

باشگاه کوهنوردی اصفهان عامل تخریب طبیعت بکر لرستان

منبع
رکنا
بروزرسانی
باشگاه کوهنوردی اصفهان عامل تخریب طبیعت بکر لرستان

رکنا/ در ايام تعطيلات نوروز و با توجه به تمام محدوديت هاي اعلام شده توسط ستاد مبارزه با ويروس کرونا، يک باشگاه کوهنوردي در استان اصفهان در اقدامي غير قانوني با ايجاد کمپ، بيش از ۱۰۰ گردشگر را در منطقه حفاظت شده سفيدکوه،(تنگه پيازه مخملکوه) خرم آباد اسکان مي دهد.

حال با اين وجود، موضوعات ذکر شده تنها تخلفات اداري اين باشگاه کوهنوردي محسوب مي شود و اصل ماجرا آنجاست که متوليان اين باشگاه با ايجاد کمپ و ساخت سرويس بهداشتي و حمام، اين طبيعت بکر و خدادادي را به نابودي کشيده اند.
مسوولين اين تور گردشگري خيانت به طبيعت لرستان را تنها با ساخت و ساز به پايان نرسانده و براي ايجاد نور و گرما و مهيا کردن شب بماني، با قطع درختان بلوط زنده، در نقطه نقطه کمپ ايجاد شده، آتش بپا کرده که آثار آن همچنان باقي است.
کليپ هاي منتشر شده از اين کمپ نشان مي دهد که گردانندگان اين تور، علاوه بر اينکه براي طبيعت و محيط زيست احترام قائل نيستند، بلکه با هنجارشکني اقدام به برگزاري رقص و پايکوبي مختلط و بدون رعايت موازين شرعي نيز نموده اند.
حال چند سوال مطرح مي شود، هرچند که گردشگري باعث رونق اقتصاد مي شود ولي سوال ايجاست، وقتي حتي تمام اقلام غذايي اين گردشگران از خارج از استان تهيه شده است، اين تور چه منفعتي براي لرستان داشته که اينگونه طبيعت بکر و زيباي لرستان را به نابودي کشيده است؟

نقش نظارتي ستاد مبارزه با کرونا و محيط زيست لرستان در اين اتفاق چه بوده است؟
در هر صورت با توجه به درخواست مکرر طبيعت دوستان لرستاني در فضاي مجازي، انتظار مي رود دادستان خرم آباد بعنوان مدعي العموم با کساني که  ميراث طبيعي و خدادادي مردم اين ديار را به نابودي کشيده اند برخوردي قاطعانه انجام دهد تا درس عبرتي شود براي کساني که منافع شخصي خود را در برابر منافع عمومي در اولويت قرار مي دهند.

آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy