نماد آخرین خبر

استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

منبع
بروزرسانی
استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

پايگاه اطلاع‌رساني استانداري مرکزي/ استاندار مرکزي گفت: اين استان در فصل زمستان پارسال، کمترين نرخ بيکاري را در بين استان هاي کشور کسب کرده است.

سيدعلي آقازاده، استاندار مرکزي در اين باره اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ايران در زمستان سال ٩٩، استان مرکزي با نرخ بيکاري ٦/٨ درصد نخستين استان برتر کشور به لحاظ  کاهش نرخ بيکاري بود.
وي تاکيد کرد: استان‌هاي مرکزي با ٦/٨ درصد و آذربايجان شرقي، تهران و خراسان رضوي با ٧ درصد به ترتيب چهار استان برتر داراي کمترين نرخ بيکاري در سطح کشور هستند.
نماينده عالي دولت در استان با بيان اينکه نرخ بيکاري متوسط کشور در اين مدت ٩/٧ درصد بوده است گفت: نرخ مشارکت اقتصادي استان مرکزي نيز در اين بازه زماني به ٣٥/٦ درصد رسيده است.
آقازاده اظهار کرد: استان مرکزي با دارا بودن حدود ٣ هزار واحد توليدي، وجود امکانات، ظرفيتها و شرايط منحصر به فرد سرمايه گذاري، شتاب رشد سرمايه گذاري صنعتي در سال جهش توليد و انسجام بين مسئولان استان در راستاي رسيدگي به مشکلات صنايع و فعالان اقتصادي و برگزاري منظم نشست هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد، کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري و ستاد اقتصاد مقاومتي از دلايل تثبيت اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد و در نتيجه کاهش نرخ بيکاري اين استان در زمستان سال ۹۹ بود.
وي با اشاره به نام گذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به عنوان "توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها" نيز بيان داشت: منشور تحقق شعار سال در استان مرکزي در حال تدوين است و پشتيباني و مانع زدايي از توليد، اولويت مديريت استان است.
 
  
  

آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today