نماد آخرین خبر

ظرفیت بخش ICU بیمارستان‌های زنجان پر شد

منبع
مهر
بروزرسانی
ظرفیت بخش ICU بیمارستان‌های زنجان پر شد

مهر/ رئيس علوم پزشکي استان زنجان با بيان اينکه همه تخت‌هاي آي‌سي‌يو پر شده است، گفت: ۱۵ نفر بيمار بدحال کرونايي در استان در انتظار آي‌سي‌يو داريم.

پرويز قزلباش، رئيس علوم پزشکي استان زنجان شامگاه يکشنبه با بيان اينکه بيماري کرونا در استان زنجان نگران کننده است، گفت: شرايط بسيار استثنايي براي زنجان ايجاد شده است و طي روزهاي آينده زنجان و ابهر به وضعيت قرمز در خواهند آمد.
وي با بيان اينکه ميزان اشغال تخت‌هاي بيمارستاني در روز به ۷۰۰ نفر رسيد، اظهار کرد: در بازه آخر اسفند روزانه ۲۵ نفر بستري شده در بيمارستان‌هاي استان زنجان داشتيم که اين تعداد در هفته اول فروردين به ۴۰ نفر در روز و در هفته دوم ۷۰ نفر رسيده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان گفت: در کل استان ۲ هزار تخت بيمارستاني داريم که حدود ۲۲۰ تخت جديد نيز اضافه شده است.
قزلباش با بيان اينکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از اين تخت‌ها نيز در شهرستان‌هاي کوچک استان هستند، تاکيد کرد: بخش‌هاي زنان و زايمان نيز تعطيل بردار نيست و نمي‌توانيم تعطيل کنيم.
وي با بيان اينکه تعداد بيماران بستري شده در سه الي چهار روز آينده به ۲۰۰ الي ۲۵۰ نفر و در بدترين شرايط ۳۰۰ بيمار در زنجان برسد، ابراز داشت: در مدت يک هفته تا ۱۰ روز به سه هزار تخت در استان نياز خواهيم پيدا کرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان با بيان اينکه ظرفيت پذيرش بيماران در استان زنجان يک هزار تا يک هزار و ۲۰۰ نفر است، گفت: در حال حاضر همه تخت‌هاي آي‌سي‌يو پر است.
قزلباش با بيان اينکه اگر اين موج با اين روال پيش برود تعداد مرگ و ميرهاي استان به بيش از ۵۰ نفر در روز مي‌رسد، تصريح کرد: رفتار کرونا در اين موج بسيار وحشي‌تر شده و در مدت هفت روز ميزان بسترهاي از ۱۴۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسيده است و در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بيمارستان‌هاي استان زنجان بستري هستند.
وي به تعداد بيماران سرپايي کرونا در روز گذشته و امروز شهر زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد بيماران سرپايي در زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲۲۰۰ نفر رسيده است.
قزلباش با بيان اينکه همه تخت‌هاي آي‌سي‌يو پر شده است، گفت: ۱۵ نفر بيمار بدحال کرونايي در استان در انتظار آي‌سي‌يو داريم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان يادآور شد: ظرفيت تخت‌ها کاملاً پر است و اين وضعيت بسيار خطرناک است.
قزلباش با بيان اينکه شدت شيوع کرونا در ابهر، خدابنده و خرمدره بسيار زياد است، گفت: بيشترين نياز به تخت را در اين شهرها داريم.

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today