ماجرای اعتراض نانوایان زنجانی چه بود؟

تسنيم/ وزارت صنعت به ارائه توضيحاتي در مورد مشکل نانوايان زنجاني پرداخت.
وزارت صنعت در واکنش به انتشار مطلب تحت عنوان " مشکلات نانوايان زنجاني به ايستگاه کيفيت پايين آرد رسيد/مشکل کار کجاست " در اين رسانه به ارائه توضيحاتي پرداخته است.
در توضيحات وزارت صنعت که به نقل از رئيس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان است آمده:
در راستاي اجراي دستورالعمل شرکت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران مبني بر تخصيص سهميه گندم به واحدهاي توليد آرد براساس شاخصهاي اعلامي آن شرکت و منظور نمودن درجه بندي واحدها که شامل ظرفيت هاي اسمي، توان توليد , تجهيزات و امکانات سخت افزاري و کيفيت آرد توليدي و رضايتمندي نانوا بوده، صورت پذيرد.
شرکتهاي توليد آرد استان بر اجراي اين دستورالعمل و همچنين ورود يک واحد توليدي آرد ديگر استان به چرخه تامين آرد يارانه اي استان معترض بوده اند. عليرغم توليد آرد يک روز در تحويل آرد اخلال ايجاد نموده که با ورود مسئولين استاني بويژه دادستان زنجان اين امر نيز به روال عادي خود برگشت .
با توجه به افزايش روزافزون هزينههاي نگهداري خودرو از يک سو و افزايش هزينههاي پرسنلي و افزايش قانوني کرايه حمل بار در ساير بخشهاي خدماتي، رانندگان شرکت خليج فارس استان به واسطه عدم افزايش کرايه حمل که نرخها ميبايستي از سوي کارگروه گندم و آرد و نان استان تصويب و ابلاغ گردد معترض و تعدادي از رانندگان با فسخ قرارداد و خروج از شرکت ؛ حمل و تحويل آرد در استان را با مشکل مواجه کردند که با طرح موضوع و موافقت با افزايش نرخ کرايه حمل آرد و ورود ناوگان ملکي شرکت حمل و نقل خليج فارس به استان مشکل مرتفع گرديد.