نماد آخرین خبر

یک بام و دو هوای نرخ کرایه تاکسی در شهرکرد مسافران را کلافه کرده است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
یک بام و دو هوای نرخ کرایه تاکسی در شهرکرد مسافران را کلافه کرده است

تسنيم/ دوماهي است که شاهد افزايش کرايه تاکسي در شهرکرد هستيم و مردم گلايه‌مند هستند اما سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري شهرکرد موضوع را تکذيب مي‌کند.

با توجه به گزارشات انعکاس شده افزايش خودسرانه نرخ کرايه تاکسي‌هاي درون شهري، تاکنون هيچ اقدام مثبتي در اين زمينه صورت نپذيرفته است و همچنان مردم شهرکرد با اين مشکل مواجه هستند.
نرخ کرايه به ازاي هر مسافر در مسير‌هاي مختلف تومان افزايش يافته، از جمله اين افزايش کرايه را در مسير شهرکرد- چالشتر و بلعکس مي‌توان شاهد بود که قبلاً 2 هزار تومان بوده و اکنون رانندگان تاکسي‌ها به بهانه بالا رفتن قيمت بنزين، کرايه هر نفر مسافر در اين مسير را افزايش داده‌اند.
همچنين نرخ کرايه تاکسي‌هاي گردشي شهري هر مسافر قبلاً 2 هزار تومان بوده است که در حال حاضر تا 2500 تومان افزايش پيدا کرده است.
با توجه به اعلام سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري شهرکرد افزايش خود سرانه کرايه تاکسي را تخلف دانسته و اعلام کرده است که تخلفات را به سازمان مربوطه گزارش کنند اما نظارتي بر اين امر نيست و هيچ برخوردي با متخلفان صورت نمي‌پذيرد.
از طرفي ضرر اين ضعف عدم نظارت، متوجه مردم است، چرا که هر روز مردم شاهد گراني‌هاي پي در پي در موارد مختلف هستند، بدون آنکه دليلي براي اين گراني‌ها باشد، متحمل شدن فشار زياد بر مردم نتيجه عدم نظارت مکفي و تدبير ناصحيح جهت معيشت تاکسي‌داران است.
مسئولان ذي‌ربط و متولي اين کار بايد نظارت دقيقي بر تاکسي‌هاي خطي، گردشي و بي‌سيم و هوشمند داشته باشند تا شاهد افزايش خودسرانه کرايه‌ها نباشيم.

و از طرفي هم رانندگان تاکسي معترض هستند که بنزين، لوازم يدکي و دستمزد تعميرات خودرو افزايش زيادي داشته و کرايه‌ها با نرخ قبل سودي براي آن‌ها ندارد و همه آن‌ها در تأمين خرج و مخارج خانواده خود درمانده‌اند.

با رانندگان متخلف برخورد مي‌شود  
مهرداد ميرزاييان رئيس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداري شهرکرد افزايش نرخ کرايه تاکسي از ابتداي سال جاري در همه استان‌ها رخ داده اما در شهرکرد اين امر تاکنون به تعويق افتاده است.
وي افزود: همين امر سبب شد که از ابتداي سال رانندگان خط شهري شهرکرد به صورت خودسرانه قيمت کرايه را افزايش دهند که با افزايش 500 توماني کرايه با راننده متخلف برخورد شد و رانندگان حمل و نقل مسافر حق دريافت وجه مازاد را ندارند و شهروندان تخلفات را به شماره 33370017 گزارش کنند.
مردم از عدم نظارت بر افزايش خودسرانه کرايه‌هاي تاکسي ناراضي هستند و سازمان حمل و نقل بار و مسافر مي‌گويد برخورد مي‌کند، بايد ديد اين يک بام و دو هواي افزايش کرايه تاکسي به کجا مي‌رسد.
آيا واقعاً سازمان مربوطه با متخلفان برخورد مي‌کند؟ آيا طرحي براي حمايت از رانندگان تاکسي به‌جز افزايش کرايه تاکسي وجود ندارد يا اينکه شانه خالي‌کردن سازمان مربوطه از نظارت تنها عاملي براي افزايش تنش ميان مسافر و راننده مي‌شود؟!

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday