نماد آخرین خبر

کمترین زاد و ولد کشور در گیلان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کمترین زاد و ولد کشور در گیلان

صدا و سيما/ عمده‌ترين تهديدات و چالش‌ها و ظرفيت‌هاي حوزه‌ي باروري و صيانت از جمعيت گيلان صبح امروز در وبينار تخصصي عملياتي سازي اجراي برنامه‌ي صيانت از جمعيت، در مرکز بهداشت استان بررسي و واکاوي شد.

آبتين حيدرزاده معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گيلان در اين نشست تخصصي با بيان اينکه گيلان با داشتن نرخ رشد ۴ دهم درصدي جمعيت، پايين‌ترين نرخ رشد جمعيت کشور را دارد اظهار کرد: اين استان با نرخ ۸ و ۹ دهم درصدي جمعيت بالاي ۶۰ سال، پيرترين استان کشور است.
آبتين حيدرزاده، همچنين با تاکيد بر سياست‌هاي جمعيتي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳، تحقق اهداف پيش بيني شده در طرح صيانت از جمعيت را در گرو اجراي هماهنگ برنامه‌هاي درون بخشي و برون بخشي دستگاه‌هاي مرتبط عنوان کرد و افزود: امروزه براي تسريع در نيل به اهداف پيش رو در حوزه‌ي صيانت از جمعيت، بايد عوامل اقتصادي، معيشتي و رفاهي، بهداشتي، آموزشي و رواني را در يک مجموعه ديد و حرکتي هماهنگ در راستاي اجراي اين برنامه‌ها اتخاذ نمود.
در اين وبينار همچنين مجموع کارشناسان بهداشت و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي استان مشارکت داشتند و هر يک نظرات خود را در خصوص لزوم بررسي بنيادي چالش‌هاي جمعيتي مناطق مختلف گيلان ارايه کردند.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today