نماد آخرین خبر

کشف ۴۷۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در فارس

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کشف ۴۷۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در فارس

صدا و سيما/ معاون فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق شيراز گفت: طي سال گذشته و با همراهي دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي، ۴۷۰۰ دستگاه ماينر(استخراج رمزارز) در حوزه تحت مديريت اين شرکت کشف و ضبط شده است.

حسين صالحي، معاون فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق شيراز بيان داشت: با توجه به افزايش تمايل براي فعاليت در بازارمالي ارز‌هاي ديجيتال در کشور، شاهد افزايش تقاضا براي نصب دستگاه‌هاي ماينر هستيم که عمدتا به دليل ناآگاهي، به شکل غيرقانوني نصب و استفاده شده است.
وي با اشاره به همکاري تنگاتنگ شرکت توزيع نيروي برق شيراز با دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي در شناسايي و برخورد قانوني با متخلفان در اين زمينه، گفت: سوءاستفاده برخي مشترکان از انرژي برق و اقدام به استخراج رمزارز، طي يکسال گذشته منجر به خسارت قابل توجهي به شرکت توزيع برق شيراز شده است.
صالحي با بيان اينکه وارد شدن اين حجم از خسارت به دليل مصرف غيرمجاز ۶۸۰۰ مگاوات ساعت انرژي برق بوده است، يادآور شد: طرح شناسايي و برخورد با سوءاستفاده کنندگان از برق و نصب کنندگان دستگاه‌هاي استخراج رمزارز غيرقانوني، همچنان با جديت ادامه دارد.
معاون فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق شيراز در ادامه گفت: با شناسايي و رفع عيب ۵۹۵۸ کنتور معيوب در آزمايشگاه مرکزي اين شرکت، خوشبختانه بيش از ۵۱ ميليارد ريال، صرفه‌جويي در مصرف انرژِ برق را شاهد بوده‌ايم.

او از تشديد اقدامات برنامه ريزي شده براي مديريت و بهينه سازي مصرف انرژي برق در ايام تابستان خبر داد و گفت: در راستاي اهداف کنترل مصرف غير مجاز مشترکين جمع آوري ريسه‌هاي برق از مراکز تجاري و همچنين دستکاري کنتور و جمع آوري کنتور‌هاي معيوب در بررسي قرار گرفت.
معاون فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق شيراز خاطرنشان کرد: طي يکسال گذشته اقدامات مرتبط با مديريت مصرف انرژي برق، منجر به صرفه‌جويي بالغ بر ۲۵۰ مگاوات شده است.
صالحي اضافه کرد: يکي از راهکار‌هاي کاهش هزينه براي مشترکان حذف بار پنهان است، که اين امر با خروج کامل دستگاه‌ها از جريان برق حاصل ميشود، زيرا اين دستگاه‌ها در زمان حالت آماده به کار(standby) با توجه به توان مصرفي بين ۵ تا ۳۰ درصد توان نامي برق مصرف خواهند کرد.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online