نماد آخرین خبر

۹۶ درصد داوطلبان شورای اسلامی روستاهای کرمانشاه تأیید صلاحیت شدند

منبع
فارس
بروزرسانی
۹۶ درصد داوطلبان شورای اسلامی روستاهای کرمانشاه تأیید صلاحیت شدند

فارس/ دبير ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۹۶ درصد از داوطلبان شوراي اسلامي روستاهاي استان کرمانشاه از فيلتر اجرا و نظارت عبور کردند.

جليل بالايي، دبير ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تاييد صلاحيت ۹۶ درصد از داوطلبان شوراي اسلامي روستاهاي استان خبر داد و اظهار داشت: از ۹ هزار و ۴۱ داوطلب ثبت‌نام شده ۸ هزار و ۸۹۸ نفر موفق به تکميل مدارک شدند که از اين تعداد ۸ هزار و ۵۲۸ نفر نظر هيأت اجرايي بخش‌ها را جلب و مهر تاييد نظارت را دريافت کردند.
وي آمار رد شدگان را ۳۰۴ نفر و منصرفين از ادامه مسير را ۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۹۶ درصد از داوطلبين از فيلتر اجرا و نظارت عبور کردند و امروز، دوم خرداد به‌صورت محرمانه نتيجه بررسي‌ها توسط بخشداران به داوطلبين ابلاغ مي‌شود.
دبير ستاد انتخابات استان کرمانشاه فرصت قانوني شکايت براي افراد رد شده را  چهار روز اعلام و از آنان خواست از سوم خردادماه به مدت چهار روز تا ۶ خرداد شکايات خود را  به هيأت‌هاي نظارت شهرستان‌ها مستقر در فرمانداري‌ها تحويل و تسليم کنند.
وي فرصت قانوني هيأت نظارت شهرستان را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: در تاريخ ۱۷ خرداد آگهي اسامي نامزدهاي شوراهاي شهر و روستا منتشر و از تاريخ ۲۰ خرداد تبليغات يک هفتگي آنان آغاز مي‌شود.
بالايي سياست مشترک ستاد انتخابات و ستاد کرونا را  حفظ جان شهروندان و مشارکت حداکثري دانست و يادآور شد: تمامي تمهيدات لازم براي برگزاري ايمن و سالم انتخابات در روز اخذ راي انديشيده شده است.
وي تبليغات را حداکثري اما در فضاي مجازي دانست و گفت فرمانداران ، بخشداران و هيئت هاي نظارت و بازرسي آماده برخورد قانوتي با متخلفين هستند

دبير ستاد انتخابات استان کرمانشاه هرگونه تجمع و اجتماع را در ايام تبليغات در فضاي سرپوشيده و مسقف ممتوع دانست و تاکيد کرد: متينگ‌هاي تبليغاتي با اولويت فضاي مجازي صرفا در فضاهاي باز و با هماهنگي و اخذ مجوز از فرمانداران ممکن خواهد بود.
بالايي روند افزايش مشارکت و تشکيل فضاي رقابت در سپهر سياسي استان و کشور را مثبت و صعودي دانست و ابراز اميدواري کرد، اين روند با نهايي شدن توافق برجام، آبي شدن وضعيت کرونا، اعلام اسامي نامزدهاي رياست جمهوري و شروع مناظرات و اعلام برنامه‌ها توسط نامزدها رو به افزايش باشد و ان‌شاءالله شاهد خلق حماسه‌اي از جنس مشارکت پرشور مردم در ۲۸ خرداد باشيم.


آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today