نماد آخرین خبر

مشخص‌شدن برنامه خاموشی روزانه در شهرستان‌های فارس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مشخص‌شدن برنامه خاموشی روزانه در شهرستان‌های فارس

ايسنا/ همزمان با سراسر کشور، برنامه‌اي تحت عنوان مديريت اضطراري بار شبکه، از سوي شرکت توزيع نيروي برق استان فارس اجرايي و براساس آن، زمان و ميزان اعمال خاموشي برق در هر شهرستان مشخص شده است.

شرکت توزيع نيروي برق استان فارس طي اطلاعيه‌اي که بر روي خروجي سايت خود قرار داد، در خصوص شيوه مديريت اضطراري بار به تفکيک هر شهرستان، اطلاع‌رساني و جداولي را منتشر و تاکيد کرده است که زمان و مکان درج شده در اين جداول، احتمالي بوده و قطعي نيست.
براساس اين جداول، که در بخش اطلاعيه‌هاي سايت شرکت توزيع برق فارس به نشاني https://www.farsedc.ir منتشر شده است، هر مشترک مي‌تواند با دريافت اولين خاموشي و اطمينان از اينکه خاموشي مديريت اضطراري بار است، با مراجعه به جدول و تطابق روز و ساعت نسبت به شناسايي گروه(منزل/محل کار) خود اقدام کرده و پس از شناسايي، از جدول فوق براي بقيه ساعات و ايام هفته استفاده کند.
برپايه اطلاعات درج شده در سايت شرکت توزيع نيروي برق استان فارس، زمان و محل اعمال خاموشي، يک احتمال و متاثر از بار شبکه سراسري است و شرکت‌هاي استاني و شهرستاني در آن هيچ دخالتي ندارند.
تماس با سامانه 121 اتفاقات برق، از سوي مشترکاني که براساس جداول مورد نظر، در برنامه مديريت بار قرار گرفته‌اند، راهگشا نخواهد بود و تنها مسير را براي دريافت خدمات توسط مشترکاني که نياز به خدمات اضطراري و اتفاقاتي دارند، سخت مي‌کند.
اخبار دريافتي ايسنا حاکيست که مشترکان کشاورزي و صنعتي داراي کنتورهاي هوشمند، خارج از محدوده زماني و مکاني درج شده در اين جداول، مشمول خاموشي برق خواهند بود.
مسئولان صنعت برق معتقد هستند که کاهش بارندگي‌ها و خشکسالي و گرماي هواي زودرس، منجر به وارد شدن زودهنگام بسياري از چاه‌هاي آب کشاورزي در استان فارس شده است.

از طرفي فعاليت غيرقانوني دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز، بر مشکلات مربوط به تامين نياز کشور به انرژي برق افزوده است.
اخبار و اظهارنظرهاي مختلف پيرامون قطع برق در کشور حاکيست که صنعت برق با هدف جلوگيري از بروز مشکلات کلان براي شبکه سراسري که امکان دارد موجب فروپاشي اين شبکه شود، مجبور به اعمال برنامه خاموشي به شکل سراسري شده‌اند.
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که برنامه خاموشي در سطح ديسپاچينگ ملي و براساس ميزان بار شبکه در هر روز، مشخص شده و بر روي شبکه در نقاط مختلف کشور اعمال مي‌شود.
شهروندان در نقاط مختلف استان فارس، اعمال خاموشي‌هاي روزانه را منجر به وارد شدن خسارت‌هايي به روند فعاليت‌هاي آموزشي، اقتصادي، بهداشتي، خدماتي و توليدي مي‌دانند و تاکيد دارند که مسئولان صنعت برق بايد پيش از اين براي جلوگيري از چنين مسائلي، برنامه ريزي مناسب را انجام مي‌دادند.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online