نماد آخرین خبر

برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی برگزار می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی برگزار می‌شود

ايرنا/ رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم با تاکيد بر اهميت چهاردهم و پانزدهم خردادماه گفت: مراسم‌هاي خياباني در قم طي اين مناسبت‌ها به اقتضاي شرايط کرونايي و مطابق رنگ‌بندي جديدي که اعلام مي شود، خواهد بود.

نصرت الله لطفي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم روز يکشنبه در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قيام پانزدهم خردادماه در تالار امام رضا(ع) فرمانداري قم اظهار کرد: بزرگداشت ۱۴ خرداد و سالروز ارتحال امام راحل به عنوان احياگر اسلام ناب محمدي براي همه ارگان‌ها و تشکل‌ها يک وظيفه همگاني و رسالت ديني است. 
وي قيام ۱۵ خرداد و آغاز حرکت نهضت اسلامي را از نعمت‌هاي بي‌بديل الهي توصيف کرد و افزود: آشنا کردن نسل جوان و کنوني کشور با مباني اين حرکت و قيام از اهميت زيادي برخوردار است و نبايد حتي در شرايط کرونايي مورد غفلت قرار گيرد.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم يادآور شد: در اهميت ۱۵ خرداد همين بس که حضرت امام راحل  اين روز را با يک مباني استدلالي در کنار قيام عاشورا قرار دادند و فرمودند ملت ايران از هر چه غفلت کنند از عاشورا و ۱۵ خرداد غفلت نخواهند کرد.
 لطفي با تاکيد بر اينکه ۱۵ خرداد صرفا يک عزاي عمومي نيست تصريح کرد: آنچه بايد در جريان گراميداشت اين واقعه تاريخي مورد توجه قرار گيرد، تبيين اهداف اين قيام و کساني که در آن حضور داشتند و همچنين کساني که ادامه دهنده اين آرمان بوده و يا با آن مخالف هستند، مي‌باشد که اين موضوع يک مبناي آينده نگرانه‌اي براي هميشه است.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم با بيان اينکه قيام ۱۵ خرداد از قم و حوزه علميه اين شهر شروع و به ورامين و مناطق ديگر سرايت کرد گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامي است و امام راحل نيز فرمودند هر کجا هستم خود را يک قمي مي‌دانم از اين رو برنامه‌هاي ۱۵ خرداد در قم با رويکرد ويژه اي مي‌باشد.
لطفي ايام ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال را به دليل تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و حمله دژخيمان پهلوي به فيضيه متفاوت از سال‌هاي قبل دانست و گفت: در حال حاضر تا هفته آينده و مشخص شدن وضعيت جديد کرونايي قم منتظر خواهيم ماند تا در صورت زرد شدن رنگ کرونايي قم با فراغ و امکان بيشتري براي برنامه‌هاي اين مناسبت‌ها تصميم گيري کنيم.
وي با بيان اينکه برنامه‌ها با محوريت مدرسه علميه فيضيه است و براي حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران نيز در تماس هستيم گفت: فعلا مکان و زمان دقيق مراسم‌ها و سخنرانان را اعلام نمي کنيم تا وضعيت کرونايي قم مشخص شود.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: فعاليت‌هاي فرهنگي تبليغي از طريق صدا و سيما و فضاي مجازي و فضا سازي سيما و منظر شهري جزيي از برنامه‌ها است
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري قم نيز در اين جلسه با تاکيد بر حمايت همه جانبه از شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در برگزاري مناسبت‌هاي در پيش رو بيان کرد: مردم ما در مناسبت‌هاي مختلف خوش درخشيدند و با اقدام‌هايي که تحت برنامه ريزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي انجام مي شود از هر گونه تحريف جلوگيري خواهد شد.
امير عباس بقايي در ادامه بيان کرد: همه بايد در حراست از تاريخ انقلاب و تاريخ قم کوشا باشيم و به گونه اي برنامه ريزي کنيم که از هر گونه اقدام‌هاي غير قانوني افراد خودسر جلوگيري شود.
حضرت امام خميني بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلي پيوست.
۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ سرآغاز نهضت اسلامي به رهبري امام خميني(ره) است که در جريان اين رويداد مهم تاريخي شمار زيادي از مردم، روحانيان و طلبه‌ها به دست عمال رژيم پهلوي به شهادت رسيدند.

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday