نماد آخرین خبر

میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی ۵ برابر افزایش یافت

منبع
فارس
بروزرسانی
میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی ۵ برابر افزایش یافت

فارس/ رئيس مرکز دياليز و پيوند اعضاي منتصريه گفت: درصد ميزان اهداي عضو بيماران مرگ مغزي در سال ۱۳۹۰ معادل ۴ درصد بود که اين عدد در سال جاري و پس از گذشت يک دهه با افزايش ۵ برابري به ۲۰ درصد رسيده است.

دکتر مهين قربان‌صباغ، رئيس مرکز دياليز و پيوند اعضاي منتصريه اظهار کرد: با رنج‌هاي خانواده بيماران پيوندي و دردهاي خانواده بيماران مرگ مغزي به طور کامل آشنا هستيم و اهداي قلب، کبد، کليه، پانکراس، قرنيه و غيره يک صدقه جاريه است.
وي افزود: همه ما دير يا زود از اين دنيا مي‌رويم، اما وقتي اعضاي بدنمان نجات‌بخش جان بيماران نيازمند به عضو است چه بهتر که آن را به هم‌نوع خود اهدا کنيم تا از اين طريق همچنان زنده باشيم.
رئيس مرکز دياليز و پيوند اعضاي منتصريه با بيان اينکه موفقيت‌هاي حاصله در اين مرکز درماني نتيجه يک تلاش جمعي بوده است، گفت: کاري که ما انجام مي‌دهيم مرحله آخر يک زنجيره بزرگ است و در اينجا جا دارد که از ايثارگري‌هاي خانواده‌هاي اهداکننده و حمايت‌هاي رئيس، معاون درمان و ديگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکي مشهد تقدير و تشکر کنيم.
دکتر قربان‌صباغ خاطرنشان کرد: درصد ميزان اهداي عضو بيماران مرگ مغزي در سال ۱۳۹۰ معادل ۴ درصد بود که اين عدد در سال ۱۴۰۰ و پس از گذشت يک دهه با افزايش ۵ برابري به ۲۰ درصد رسيده است؛ گرچه براي هيچکس آرزوي مرگ مغزي نداريم، اما اگر خداي نکرده عزيزي دچار اين نوع مرگ شد بهتر است که از سوي خانواده‌اش ايثارگري به‌موقع درخصوص اهداي عضو صورت پذيرد تا اعضاي بدن عزيز از دست رفته‌شان همچنان زنده باشد و بتواند حيات را به ديگران هديه کند و قطعاً دريافت‌کنندگان عضو همانند عضوي از خانواده اهداکننده هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar