نماد آخرین خبر

دستگیری عاملان انفجار سراوان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
دستگیری عاملان انفجار سراوان

صدا و سيما/ با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي، سه تيم تروريستي متلاشي شد و عاملان انفجار تروريستي اول فروردين در سراوان دستگير شدند.

اين انفجار کور تروريستي که در ميدان کوزه سراوان رخ داد منجر به شهادت يک نوجوان 16 ساله بلوچ و زخمي شدن چند عابر بي‌گناه شد. عناصر اين تيم وابسته به گروهک تروريستي جيش الظلم، آموزش نظامي را در يک کشور خارجي ديده و با هدايت گروهک، اقدام به اين جنايت کردند.
از اين تيم که به دنبال اقدامات تروريستي ديگري بود يک قبضه کلت کمري، 60 کيلو مواد منفجره به همراه ريموت کنترل و چاشني انفجاري، کشف و ضبط شد.
يک تيم ديگر نيز در سيستان و بلوچستان شناسايي و با دستگيري آن‌ها از چند اقدام ايذايي و تروريستي جلوگيري شد. اين تيم با هدايت گروهک تروريستي جنايتکار مستقر در اروپا، به دنبال اقدامات تروريستي در سطح استان و انفجار وحشيانه در اماکن مذهبي، براي تفرقه افکني و اختلافات مذهبي بود.
از سرکرده شرور اين تيم تروريستي که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد دو قبضه کلت کمري، دو قبضه کلاش به همراه مقاديري ابزار و مواد ساخت بمب کشف شد.
همچنين يک تيم مسلح که براي اخاذي و اقدام تروريستي از اقليم عراق وارد کشور شده بود؛ تحت رصد قرار گرفت و پس از درگيري مسلحانه در منطقه مرزي اروميه، دو نفر از آن‌ها کشته و يک نفر متواري شد.
از اين تيم تروريستي، دو قبضه کلاش، نارنجک، مواد انفجاري و مهمات به دست آمد.
وزارت اطلاعات به گروهک‌هاي تروريستي هشدار مي‌دهد هرگونه اقدام عليه امنيت کشور، با واکنش قاطع و موثر مواجه خواهد شد. کشور‌هايي که مأمن فعاليت اين گروه‌هاي تروريستي هستند، نيز بايد پاسخگوي اقدامات تروريستي آن‌ها باشند.

آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today