نماد آخرین خبر

فعالیت صنفی در بندرعباس تا ساعت ۲۳ افزایش یافت

منبع
فارس
بروزرسانی
فعالیت صنفی در بندرعباس تا ساعت ۲۳ افزایش یافت

فارس/ رئيس اتاق اصناف مرکز هرمزگان از تشديد بازرسي ها و برخورد با متخلفان در اين بخش خبرداد و گفت: فعاليت صنفي بازار با هدف کاهش ترافيک در بازار و جلوگيري از هجوم شهروندان يک ساعت افزايش يافت.

علي باصره، رئيس اتاق اصناف مرکز هرمزگان  با اشاره به پيک بيماري کرونا و افزايش آمار مبتلايان در اين شهرستان اظهار کرد: کسبه و بازاريان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند تا از تعطيلي مجدد واحدهاي صنفي جلوگيري به عمل آيد.
وي در ادامه به تشديد بازرسي‌هاي مشترک مرکز بهداشت، فرمانداري و سازمان صمت اشاره کرد و افزود: بازاريان همواره همراهي خود را در مراحل مختلف با نظام و مردم به اثبات رسانده‌اند و لايق حمايت بيش از اين هستند.
يوسف ذاکري رئيس اداره امور اصناف و تشکل‌هاي صنفي سازمان صمت هرمزگان نيز با بيان اينکه شرايط کنوني با توجه به رنگ بندي شهرستان بندرعباس و چهار شهرستان هرمزگان در ستاد کرونا اظهار کرد: مطابق قوانين ستاد ملي کرونا فعاليت صنوف سطح ۲، ۳ و۴شهرهاي قرار گرفته در وضعيت قرمز بايستي محدود و غيرفعال باشند، اما مقام عالي سازمان صمت استان با دفاع از بازاريان خسارت ديده و البته تشريح اقدامات بازدارنده و رعايت دقيق پروتکل هاي بهداشتي در مجتمع‌هاي تجاري و واحدهاي صنفي، تداوم‌فعاليت صنوف را تضمين کردند.
مسعود محمد شاهي نايب رئيس اول اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان نيز در ادامه اين نشست با اشاره به برگزاري کميسيون نظارت اضطراري سازمان صمت هرمزگان با توجه به شرايط ايجاد شده بيان کرد: نمايندگان شما در اتاق اصناف و رئيس سازمان صمت استان با اشراف کافي نسبت به خسارت هاي وارد شده بر کسبه در عصر کرونا، دفاعيات لازم را از بازاريان انجام داده اند.
وي در ادامه ضمن تأکيد بر تشديد بازرسي‌ها و برخورد قانوني با متخلفان در اين برهه تصريح کرد: اعمال محدوديت‌هاي متعدد در ماه‌هاي گذشته به دليل شيوع ويروس کرونا با توجه به تمکين بازاريان خسارات عديده‌اي را بر اقتصاد و معيشت کسبه وارد کرده است.
نايب رئيس اول اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با اشاره به کاهش ساعت فعاليت صنوف توسط ستاد کرونا عنوان کرد: با رايزني نمايندگان شما در اتاق اصناف و تحليل صحيح فرايند فعاليت بازار و افزايش ترافيک شهروندان در صورت کاهش ساعت فعاليت کسبه اين زمان‌بندي به ساعت ۲۳ شب افزايش يافت.
محمدشاهي با تأکيد بر ضرورت فعال سازي بيش از پيش کميسيون بازرسي اتحاديه‌هاي صنفي اظهار کرد: برابر آمارها رعايت شيوه نامه بهداشتي در اصناف بد نبوده اما بايد تلاش کنيم تا به سطح عالي برسيم و اجازه ندهيم تعداد انگشت شمار کسبه متخلف فعاليت اکثريت کسبه قانونمند را تحت تأثير قرار داده و معيشت آنان را به خطر اندازند.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today