نماد آخرین خبر

مدیرعامل شرکت برق استان: قطعی برق روز گذشته در کرمانشاه به‌دلیل افزایش مصرف بود

منبع
مهر
بروزرسانی
مدیرعامل شرکت برق استان: قطعی برق روز گذشته در کرمانشاه به‌دلیل افزایش مصرف بود

مهر/ مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه گفت: قطعي برق روز گذشته در شهر کرمانشاه به دليل افزايش مصرف بود.

اميدعلي مرآتي، مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه ظهر امروز با اشاره به قطعي ناگهاني برق در بسياري از مناطق شهر کرمانشاه در روز گذشته يکم خردادماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: اين مسئله به دليل کمبود انرژي در شرکت توانير نبوده بلکه به دليل افزايش مصرف برق توسط مشترکين و ايجاد مشکل در برخي از شبکه‌هاي توزيع برق اين شهر بود، در صورت اعمال قطعي برق جدول خاموشي از قبل به شهروندان ارائه مي‌شود.
وي با اشاره به ساير خاموشي‌هاي برق در استان کرمانشاه، افزود: سرقت کابل‌هاي برق و افزايش دستگاه‌هاي استخراج بيت کوين ۲ عامل مهم در خاموشي‌هاي اخير اين استان است.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه با بيان اينکه برنامه‌هاي متعددي براي جلوگيري از سرقت کابل‌هاي برق در حال اجرا است، گفت: از اين ميان مي‌توان به افزايش يک صد و ۵۰ کيلومتري شبکه سيمي کابل‌هاي خود نگه‌دار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته، نصب آژيرهاي خطر در ترانسفورماتورها، قراردادن لوله‌هاي پنج اينچي بر روي کابل‌هاي برق، نصب تيرآهن‌ها روي قالب‌هاي بتني و گشت‌هاي شبانه اشاره کرد.
مرآتي با اشاره به ممنوعيت استخراج بيت‌کوين در تمامي نقاط استان کرمانشاه بيان کرد: سال گذشته ۳۴۰ دستگاه و از ابتداي سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۴ دستگاه استخراج بيت‌کوين کشف شده و به شهرونداني که محل بيت‌کوين‌ها را گزارش دهند، با حفظ اطلاعات شخصي پاداش داده مي‌شود.
وي با اشاره به صدور بخشنامه وزارت نيروي کشور مبني بر لزوم کاهش ۵۰ درصدي مصرف برق توسط ادارات نسبت به سال گذشته افزود: دستورالعمل‌هاي مقابله با مصرف بي‌رويه برق در ادارات شامل راه‌اندازي ديزل ژنراتورهاي موجود در ارگان‌ها و دستگاه‌ها و ممنوعيت استفاده از کولرهاي گازي در ساعات غير اداري است.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکين کشاورزي منعقد شده که بر اساس آن در صورت عدم استفاده کشاورزان از برق در چهار ساعت پيک مصرف روز يعني از ساعت ۱۳ الي ۱۷، ۲۰ ساعت بعدي براي آن‌ها رايگان محاسبه شده و در انتهاي فصل پاداش دريافت مي‌کنند.


آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today