نماد آخرین خبر

انجام ۳ عملیات امداد و نجات در یک روز

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
انجام ۳ عملیات امداد و نجات در یک روز

صدا و سيما/ مدادگران جمعيت هلال احمر خراسان شمالي در ۳ عمليات جداگانه جان ۴ نفر را که در ارتقاعات گير افتاده بودند نجات دادند و يک نفر هم جان خود را از دست داد.

در اين روز‌هاي بهاري که مردم به دامن طبيعت سرسبز و پناه مي‌برند، سقوط از  ارتفاع يکي از خطراتي است که ممکن جان افراد را تهديد کند، روز گذشته امدادگران جمعيت هلال احمر در ۳ عمليات جداگانه جان ۴ نفر را که در ارتقاعات گير افتاده بودند نجات دادند و يک نفر هم متاسفانه جان خود را از دست داد.
ابراهيم سارمي، معاون امداد و نجات و جمعيت هلال احمر خراسان شمالي گفت: بر اساس تماس با مرکز ۱۱۲ هلال احمر معلوم شد يک فرد در ارتفاعات هاور ـ درکش مانه و سملقان مصدوم شده است که با اعزام به موقع امدادگران کوهستان فرد مصدوم به پايين کوه و سپس به اورژانس منتقل شد.
وي افزود: در همين زمان در دو عمليات جداگانه نيز در ارتفاعات کرکَزُ و شاه جهان اسفراين نجام شد.
معاون امداد و نجات و جمعيت هلال احمر خراسان شمالي گفت: با تماس مردمي با مرکز کنترل هماهنگي عمليات در خصوص سقوط فردي ۵۰ ساله از ارتفاعات شاه جهان حدفاصل روستاي بانيدر، تيم امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شدند، که متأسفانه اين فرد که از ارتفاعات شاه جهان سقوط کرده بود، جسد وي توسط امداد گران پيدا و به پايين کوه منطقل شد.
سارمي بيان کرد: همچنين ۲ مرد و يک کودک که راه خود را در ارتفاعات کرکَزُ روستاي حسن آباد گم کرده بودند، نجات يافته و به پايين منطقل شدند.
وي به کساني که در اين روز‌هاي بهاري به کوه مي‌روند توصيه کرد وسايل ايمني از جمله چراغ قوه را به همراه داشته باشند.

آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today