نماد آخرین خبر

مصرف برق در آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مصرف برق در آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد افزایش یافت

ايرنا/ مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي گفت: به دنبال گرماي زودرس هوا در کشور، ميزان مصرف برق استان در روزهاي اخير حدود ۲۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزايش يافته است.

اکبر فرج نيا، مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي با تاکيد بر همکاري بيش از پيش مشترکان خانگي و تجاري در کنار اجراي برنامه‌هاي مديريت پيک بار در بخش‌هاي صنعت، کشاورزي، اداري و عمومي، اظهار کرد: به دليل افزايش دما و به تبع آن، افزايش مصرف برق در تمام بخش‌ها و به دليل کاهش نزولات آسماني و کاهش ميزان توليد نيروگاه هاي برق آبي کشور، خاموشي‌هاي پراکنده در برخي از مناطق اجتناب ناپذير است.
وي اظهار کرد: با توجه به اينکه توزيع برق در سطح کشور به صورت سراسري از "مرکز کنترل برق کشور" مديريت مي شود، بر اين اساس به منظور پايداري شبکه، از طريق مرکز کنترل شبکه برق شرکت توانير مديريت اضطراري و اعمال خاموشي در شهرها و روستاها اعمال مي‌ شود.
مديرعامل شرکت توزيع برق آذربايجان شرقي در خصوص مصرف برق ادارات نيز اظهار کرد: ادارات دولتي بر اساس تصويب هيات دولت و برنامه مديريت بار وزارت نيرو، بايد ۵۰ درصد مصرف برق خود را در ساعت اداري کاهش دهند و در ساعت غير اداري نيز نبايد مصرف برق ادارات از ۱۰ درصد بيشتر نباشد.
وي افزود: مصرف برق ادارت از سوي کارکنان شرکت توزيع برق به صورت روزانه مورد پايش قرار خواهد گرفت.

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today