نماد آخرین خبر

هیچ مورد ابتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کاشان مشاهده نشده است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
هیچ مورد ابتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کاشان مشاهده نشده است

تسنيم/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي کاشان با بيان اينکه هيچ مورد ابتلا به کروناي هندي و آفريقايي در کاشان مشاهده نشده است، گفت: شهروندان پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کنند.

مهدي دلاوري، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي کاشان ضمن اشاره به شيوع ويروس کرونا در منطقه کاشان از اسفند سال 99، اظهار کرد: از زمان شيوع ويروس کرونا در منطقه کاشان چهار پيک کرونا را تجربه کرديم و در اين پيک هاي کرونايي همشهرياني را به دليل ابتلا به کرونا از دست داديم.
وي ضمن اشاره به شيوع ويروس کرونا در منطقه کاشان،افزود: نخستين موارد مثبت ويروس کروناي انگليسي در کاشان از بازرگانان شناسايي شد و پس از آن متاسفانه با بررسي‌هاي صورت گرفته بيش از 60 درصد مبتلايان به کرونا در کاشان از نوع انگليسي بودند که نشان از شيوع سوش جديد کرونا در اين منطقه بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي کاشان با بيان اينکه پس از سوش هاي انگليسي نمونه‌هايي از انواع آفريقايي هندي در برخي از نقاط جهان مشاهده شد، ابراز کرد: متاسفانه اين سوش‌هاي جهش يافته نيز در برخي نقاط کشور به ويژه مناطق جنوبي کشور ديده شده است که ميزان ابتلاي آن به مراتب بيشتر از سوش انگليسي است.
وي با بيان اينکه خوشبختانه تاکنون هيچ موردي از ابتلا به کروناي آفريقايي يا هندي در کاشان مشاهده نشده است، گفت: از تمامي شهروندان درخواست داريم تا پروتکل‌هاي بهداشتي به ويژه استفاده از ماسک و رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش شيوع اين ويروس منحوس و قطع زنجيره انتقال باشيم.
دلاوري ضمن اشاره به آغاز واکسيناسيون عليه ويروس کرونا در کاشان، تصريح کرد: واکسيناسيون طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته انجام مي‌شود و هم اکنون واکسيناسيون افراد بالاي 70 سال در حال انجام است و بر اساس زمان‌بندي صورت گرفته انجام مي‌شود.



آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today