نماد آخرین خبر

قطعی گسترده برق خوزستان ناشی از ترک فعل‌هاست

منبع
مهر
بروزرسانی
قطعی گسترده برق خوزستان ناشی از ترک فعل‌هاست

مهر/ رئيس مجمع نمايندگان خوزستان گفت: قطعي گسترده برق در خوزستان آن هم در اين موقع از سال ناشي از ترک فعل هاي مسئولان مديريت برق استان است.

سيدکريم حسيني، رئيس مجمع نمايندگان خوزستان در اين باره اظهار کرد: در روزهاي اخير شاهد قطعي برق و خاموشي‌هاي گسترده‌اي در سطح شهر اهواز بوديم که با پيگيري‌هاي انجام شده معلوم شد کارها و وظايفي که بايد در ماه‌هاي گذشته انجام مي‌شد، بخشي از آن انجام نشده است؛ براي مثال مي‌توان به تعمير نشدن واحدهاي توليدي شرکت برق اشاره کرد.
وي افزود: مثلاً يکي از واحدهاي توليد برق شرکت رامين نياز به تعميرات داشته که اين کار انجام نشده است و اين امر به توليد برق استان و به تبع کشور آسيب مي‌رساند.
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان تصريح کرد: در خصوص نيروگاه‌هاي برق آبي خوزستان با وجود اينکه هنوز وارد پيک مصرف نشده‌ايم و فقط چند روز از گرم شدن هوا گذشته است اما دليلي ندارد که اين‌قدر شاهد خاموشي باشيم.
حسيني با اشاره به اينکه در تقويم مصرفي برق هر سال ۱۵ خردادماه شروع پيک مصرف است، گفت: با وجود فاصله بيش از دو هفته از اين تاريخ و حتي اگر بحث کاهش بارندگي‌ها نيز مطرح باشد نبايد اين موضوع در چنين تاريخي خودش را در کاهش توليد برق نشان دهد.
وي بيان کرد: آن مديريتي را که بايد در سازمان برق و تأمين برق استان خوزستان داشته باشيم، شاهد نيستيم و حتماً در ماه‌هاي قبل ترک فعل‌هايي بوده که باعث بروز اين وضعيت در حال حاضر شده است.
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان هشدار داد: به وزير نيرو، مسئولان حوزه برق کشور و استان خوزستان هشدار مي‌دهيم که هرچه سريع‌تر تمهيدات لازم را براي رفع اين مشکلات و خاموشي‌ها داشته باشند تا کمتر باعث اسباب زحمت براي مردم باشند.
حسيني با تأکيد بر اينکه اکنون در فصلي نيستيم که شاهد خاموشي‌هاي گسترده باشيم، گفت: اين بحران به وجود آمده بايد هرچه سريع‌تر مديريت شود تا بتوانيم وضعيتي را که در چند روز گذشته براي مردم پيش آمده است، اصلاح کنيم.
وي بيان کرد: همان‌گونه که در زمستان سرد براي تأمين گاز شهرهاي سردسير از گاز خوزستان کم و به ساير استان‌ها کمک مي‌شود، انتظار داريم حالا که فصل گرماي اين استان زودتر از ساير استان‌ها شروع شده است، از برق ديگر استان‌ها براي کمک در راستاي تحمل کردن گرماي طاقت‌فرساي خوزستان اختصاص داده شود.
در روزهاي اخير و به ويژه از شب گذشته تا عصر امروز خاموشي‌هاي گسترده‌اي براي اکثر مناطق شهري اهواز اعمال شده که با وجود گرماي طاقت‌فرسا شرايط زندگي را بر مردم سخت کرده است؛ در اين بين نوسانات قطعي مکرر برق نيز بر عملکرد وسايل برقي شهروندان تأثيرات بدي داشته است.

 

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today