نماد آخرین خبر

جاده چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
جاده چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود

فارس/ سر‌پرست‌ معاونت ميراث‌فرهنگي البرز با اشاره به ظرفيت‌هاي جاده کرج چالوس گفت: برنامه‌ريز‌ي به منظور تهيه پرونده ثبتي اين جاده تاريخي، طبيعي و فرهنگي که از پتانسيل گردشگري بالايي نيز برخوردار است در حال پيگيري است.

آرزو فيض اله‌بيگي، سر‌پرست‌ معاونت ميراث‌ فرهنگي البرز با اشاره به ظرفيت‌هاي جاده کرج چالوس اظهار کرد: با توجه به باز‌ديد‌هاي ميداني و بر‌رسي‌ها‌ي مقدماتي انجام شده به همراه سر‌پرست معاونت گردشگر‌ي مقرر شد تا پيگير‌ي‌ها‌ي لازم به منظور تهيه پرونده ثبتي محور کرج‌چالوس به عنو‌ان اولين محور تاريخي، فرهنگي، طبيعي که داراي پتانسيل‌هاي بسياري در حوزه گردشگر‌ي است توسط کار‌شناسان مربوطه انجام شود.
وي اظهار کرد: مناظر طبيعي، روستاها‌ي داراي بافت تاريخي، معمار‌ي ادوار مختلف، غذا‌ها‌ي محلي، پوشاک سنتي و گويش اصيل کرجي از جمله جاذبه‌هاي محور  کرج‌چالوس است.
فيض اله‌بيگي در ادامه عنو‌ان کرد: رود‌خانه کرج، سد اميرکبير، تونل‌هاي متعدد، پل‌ها و ابنيه تاريخي، پيست اسکي، باغات و تأسيسات گردشگر‌ي در طول مسير‌ يکي از شگفت‌انگيز‌تر‌ين جاده‌هاي ايران و ‌حتي جهان را به وجود آورده است به‌گونه‌ا‌ي که سالانه گردشگر‌ان داخلي و خارجي بسيار‌ي از آن باز‌ديد مي‌کنند.
سر‌پرست‌ معاونت ميراث‌ فرهنگي البرز
با اشاره به اهميت و ‌جايگاه جاده کرج‌ چالوس يادآور شد: ثبت اين اثر در فهرست آثار ملي علاوه بر اين‌که بر ارزش آن مي‌فزايد زمينه لازم برا‌ي معرفي بهتر، ساماندهي و ايجاد تأسيسات گردشگر‌ي مناسب را فراهم خواهد آورد.

آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday