نماد آخرین خبر

پیدا و پنهان علت خاموشی‌ها در لرستان

منبع
مهر
بروزرسانی
پیدا و پنهان علت خاموشی‌ها در لرستان

مهر/ مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان علت خاموشي‌هاي اخير در اين استان را تشريح کرد.

فريدون خودنيا، مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان در رابطه با خاموشي‌هاي اخير در لرستان اظهار داشت: چند مورد از نيروگاههاي سطح کشور که توليد برق را انجام مي‌دهند، در تعميرات هستند و هنوز تعميرات آنها انجام نشده است.

نيروگاههاي حرارتي در حال تعمير هستند
فريدون خودنيا ادامه داد: همچنين زمستان گذشته به خاطر کمبود گاز، نيروگاه‌ها آب پشت سدها را خالي کردند تا برق توليد کنند و اين امر يکي ديگر از دلايل خاموشي‌ها است.
مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان، افزايش مصرف برق از سوي مردم را يکي ديگر از عوامل اين خاموشي‌ها عنوان کرد و گفت: ميزان بارندگي‌ها هم خيلي کم بوده و الان نيروگاههاي آبي ما به طور کامل از مدار خارج است، نيروگاه بوشهر نيز از مدار خارج است، نيروگاههاي حرارتي که در حال تعمير هستند نيز هنوز به چرخه توليد نيامده‌اند.
خودنيا بيان داشت: يک مرتبه هم با گرماي زود رس که پيش بيني نمي‌شد مواجه شديم، به همين دليل ما با کمبود توليد برق در کشور مواجه هستيم، ما از نظر فني در استان هيچ مشکلي نداريم و شبکه نيز ظرفيت اين را هم دارد تا دو برابر پيک بار استان، برق را توزيع کند، منتها برقي که تحويل استان مي‌شود سهميه بندي شده و اين امر هم براي همه استان‌ها است.
وي افزود: در اين راستا محدوديت وجود دارد و ما مجبور شديم که ما به تفاوت سهميه و مصرف واقعي را زمانبندي کنيم.

در کشور برق توليد نمي‌شود
مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان با تاکيد بر اينکه برنامه اين امر را هم تهيه و در فضاي مجازي استان اطلاع رساني کرده‌ايم گفت: اين برنامه زمانبندي بر روي سايت شرکت برق هم قرار دارد.

خودنيا با بيان اينکه اين برنامه هم احتمالي است و اين نيست که ۱۰۰ درصد اجرا شود گفت: واقعيت اين است که در کشور برق توليد نمي‌شود و همين امر هم دليل خاموشي‌ها است، ولي بحث ديگري هم داريم و آن اين بوده که واقعاً مردم در مصرف برق رعايت نمي‌کنند.
وي عنوان کرد: مردم هم بايد رعايت کنند، کمک کنند، اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جويي کنند ما هيچ خاموشي نخواهيم داشت، اما متأسفانه مردم شديد برق مصرف مي‌کنند و علت اين امر هم اين بوده که ممکن است قيمت برق به نوعي براي خيلي‌ها ارزان و خيلي‌ها هم گران باشد، براي افراد مستضعف شايد گران باشد ولي براي خيلي‌ها پولي نيست و مي‌گويند که ما مصرف مي‌کنيم و پول آن را هم پرداخت مي‌کنيم.

برنامه خاموشي‌ها احتمالي است
مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان تصريح کرد: ما بايد دنبال بهينه کردن مصرف برق در بين آحاد مختلف مردم در سطح کشور باشيم و مردم مديريت مصرف را انجام دهند نه اينکه ما به طور مثال با زور بگوييم که مديريت کنند، در هر حال انتظار داريم مردم در اين رابطه کمک کنند، تا پايان اين هفته بخش زيادي از مشکلات با ورود نيروگاههاي جديد حل مي‌شود.
خودنيا در ادامه با تاکيد بر اينکه در بحث خاموشي‌ها ما يک برنامه احتمالي مي‌دهيم، گفت: به طور مثال ما ديشب برنامه امروز را بر روي سايت شرکت توزيع گذاشتيم و امشب هم براي فردا اطلاع رساني مي‌کنيم، اما اين برنامه احتمالي است و ۸۰ درصد امکان دارد که انجام شود و ۲۰ درصد امکان دارد که انجام نشود، اما ما برنامه‌ها روي سايت مي‌گذاريم و مردم هم مي‌توانند به سايت مراجعه کنند و ضمن اينکه از سوي روابط عمومي هم اين برنامه در فضاي مجازي اطلاع رساني مي‌شود.

آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy