نماد آخرین خبر

وقوع سیل و خسارت شدید بارش باران و تگرگ در اهر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وقوع سیل و خسارت شدید بارش باران و تگرگ در اهر

ايسنا/ فرماندار اهر از وقوع سيل و خسارت شديد بارش و تگرگ يکشنبه دوم خرداد ماه به باغات و مزارع و واحدهاي مسکوني و دامي شهرستان خبر داد.

رسول خدابخش، فرماندار اهر در تشريح جزئيات اين خسارت، اظهار کرد: در اثر بارشي که حوالي ساعت چهار بعداز ظهر يکشنبه دوم خرداد رخ داده و  تبديل به تگرگ شد و متعاقبا سيلي به جريان افتاد، شاهد بروز خساراتي در  روستاهاي شهرستان بوديم.
وي افزود: در اولين دقايق وقوع اين بارش‌ها، محور تردد اهر به مشکين شهر مسدود شد که با حضور به موقع عوامل راهداري و پليس راه بازگشايي شده و تردد نيز برقرار شد.
فرماندار اهر ادامه داد: بر اساس گزارشات مردمي رسيده از مناطق روستايي آسيب ديده از بارش‌ها، عوامل هلال احمر و آتش نشاني در محل‌هاي مورد نظر حضور يافتند و سريعا به مشکل واحدهاي مسکوني و دامي که دچار آبگرفتگي شده بودند، رسيدگي کردند.
خدابخش با بيان اين‌که بارش‌هاي سنگين روز گذشته خسارت جاني نداشت، گفت: سعي مي‌کنيم تا در ابتدا اکيپ‌هاي خود را با امکانات دقيق به منطقه بفرستيم تا ابتدا لوازم موردنياز منازل روستاييان تامين شود و سپس بتوانيم خسارت مربوطه را برآورد کنيم.
وي متذکر شد: پس  از برآورد خسارت، نتيجه آن‌ها متعاقبا اطلاع رساني خواهد شد.
همچنين مدير جهاد کشاورزي اهر نيز از خسارت سيل و تگرگ به ۲۷ روستاي اين شهرستان خبر داد. 
محمد اسدي ادامه داد: بارش شديد تگرگ و وقوع سيل در برخي نقاط شهرستان اهر متاسفانه به مزارع، باغات و احشام ۲۷ روستاي اين شهرستان خسارت جزئي و کلي وارد کرد.
وي افزود: کارشناسان جهاد کشاورزي بلافاصله در محل هاي خسارت ديده حضور يافته و با بررسي دقيق و کارشناسي در عرض ۲۴ ساعت مقدار و حجم خسارت وارد شده و ميزان ريالي آن برآورد و به زودي اعلام خواهد شد.

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today