نماد آخرین خبر

فاز نخست پیست اسکی اوجور سرعین افتتاح شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فاز نخست پیست اسکی اوجور سرعین افتتاح شد

ايرنا/ فاز نخست پيست اسکي اوجور سرعين در دامنه سبلان روز يکشنبه با حضور استاندار اردبيل به بهره‌برداري رسيد.

پيست اسکي اوجو دومين پيست اسکي استان اردبيل در دامنه سبلان بوده و در نزديکي شهر سياحتي سرعين واقع است، اولين سکوي پرش منطقه در اين پيست احداث خواهد شد.
اکبر بهنامجو، استاندار اردبيل در آيين افتتاح اين پروژه ضمن قدرداني از سرمايه‌گذار و مديران دستگاه‌هاي اجرايي در راه‌اندازي اين مکان گردشگري و ورزشي، اين ظرفيت را در رونق گردشگري و کسب و کار در فصل زمستان استان با اهميت خواند.
وي بيان کرد: با اينکه در نيمه اول سال استان اردبيل ميليون‌ها مسافر و گردشگر را پذيرا مي شود، ولي در نيمه دوم سال به دليل عدم استفاده از پتانسيل‌ها در راستاي توسعه گردشگري زمستان، در اين فصل گردشگري عملا تعطيل مي‌شود.
استاندار اردبيل با اشاره به وجود ۱۴ تا ۱۵ هزار تخت اقامتي در سرعين، نبود گردشگر در فصل زمستان را نقيصه گردشگري استان عنوان کرد و راه‌اندازي پيست‌هاي اسکي را گامي مهم در راستاي رونق گردشگري زمستان دانست.
بهنامجو به اجراي چندين طرح گردشگري زمستاني و پيست در استان اشاره کرد و از  اجراي پيست اسکي در منطقه شابيل و خلخال خبرداد.
وي با اشاره به رشد سه درصدي صنعتي استان و کسب رتبه اول در صدور پروانه بهره‌برداري، گفت: سودآوري و اهميت گردشگري کمتر از صنعت نيست ولي در دراز مدت براي استان سودآوري به دنبال دارد.
او اظهار کرد: پيست اسکي اوجور از جمله اماکن گردشگري است که ظرفيت خوبي براي پذيرايي از گردشگران خارجي بوده و لازم است طرح توسعه آن از جمله هتل، مکان آموزشي و رستوران با همکاري دستگاه‌ها و سرمايه‌گذار اجرايي شود.
وي از اجراي جاده دسترسي آسفالته با همکاري راه و شهرسازي خبر داد و گفت: آسفالت جاده دسترسي اين پيست شهريورماه به اتمام مي‌رسد و اتصال راه آلوارس به اوجور با اينکه هزينه بالايي دارد ولي در حال اجرا است.
وي بيان کرد: در هيچ جاي دنيا پيست اسکي و آبگرم با هم در يک نقطه وجود ندارد و اين ظرفيت مختص منطقه سرعين است و بايد از اين ظرفيت در راستاي توسعه گردشگري است، استفاده شود تا بتوانيم منطقه را رشد دهيم.
بهنامجو تشريح کرد: همزمان با خرداد ماه و زماني که بيشتر نقاط کشور گرم است در اين نقطه برف وجود دارد و اسکي‌بازان تا پايان خرداد مي‌توانند اسکي کنند.
 
  
  

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today