نماد آخرین خبر

۳۸۷۳ واحد صنفی در کرمان تعطیل شد

منبع
بروزرسانی
۳۸۷۳ واحد صنفی در کرمان تعطیل شد

طلوع ارگ/ رئيس اتاق اصناف کرمان گفت: طي دو سال گذشته سه هزار و ۸۷۳ مغازه در کرمان تعطيل شده و اين به جز مواردي است که بدون اعلام به صنف کرکره‌ خود را پايين کشيدند و از کار کردن منصرف شده‌اند.

يوسف جعفري اول، رئيس اتاق اصناف کرمان خرداد ماه با اشاره به وضعيت اصناف در بحران کرونا، اظهار کرد: طي دو سال گذشته، از ابتداي سال ۹۸ تا پايان سال ۹۹، سه هزار و ۸۷۳ فقره پروانه باطل شده است.
وي با بيان اين‌که عمده‌ تعطيلي‌ها مربوط به زمان شيوع کرونا است، افزود: اين آمار رسمي است و حداقل ۵۰ درصد اين تعداد به‌صورت غيررسمي و بدون مراجعه به اتحاديه تعطيل کردند.
رئيس اتاق اصناف کرمان درباره‌ حمايت دولت از اصناف توضيح داد: سال گذشته قرار بود دولت براي حمايت از اصناف تسهيلاتي را پرداخت کند که شايد کمتر از ۱۰ درصد بخش صنفي در کرمان موفق به اخذ وام شدند و اکثرا موفق نشدند از اين تسهيلات استفاده کنند.
وي درخصوص علت عدم استقبال اصناف از تسهيلات کرونايي دولت، گفت: شرط و شروطي که گذاشته بودند به گونه‌اي بود که اصناف موفق به دريافت وام نشدند.
جعفري افزود: به عنوان مثال به يکي از مغازه‌داران که براي دريافت وام مراجعه کرده بود گفته بودند سه کارمند که بالاي ۳۰ ميليون تومان حقوق مي‌گيرند را براي ضمانت بايد به بانک معرفي کند که اين کار براي او غيرممکن بود.
وي ادامه داد: با اين وجود در روزهاي پاياني، سند برده بود که گفته بودند مهلت تمام شده است.
رئيس اتاق اصناف کرمان اظهار کرد: در سال جديد هنوز دولت براي حمايت از اصناف موضوعي را مطرح نکرده و اين در حالي است که هنوز تالارها تعطيل هستند و يا گيم‌نت‌ها که جزو گروه چهار هستند و به دليل تعطيلي‌ها ضرر و خسارت زيادي ديده‌اند.
وي در پاسخ به اين سوال که براي حمايت از اصناف چه پيگيري‌هايي انجام شده است، گفت: اتاق ايران کار را دنبال مي‌کند و مکاتبات زيادي هم داشته است چون تصميماتي که اخذ مي‌شود از سوي ستاد ملي کرونا است و اتاق ايران هم درخواست‌هايش را ارائه داده؛ اما هنوز کاري انجام نشده است.

آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar