نماد آخرین خبر

تأیید صلاحیت ۱۵ داوطلب شورای اسلامی شهر در سلطانیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تأیید صلاحیت ۱۵ داوطلب شورای اسلامی شهر در سلطانیه

ايسنا/ رئيس هيئت نظارت بر انتخابات سلطانيه، از تاييد صلاحيت ۱۵ داوطلب شوراي اسلامي شهر در اين شهر خبر داد.

محمدعلي موحد، رئيس هيئت نظارت بر انتخابات سلطانيه با بيان اينکه در شهرستان سلطانيه ۱۵ نفر داوطلب ثبت‌نام‌کننده شوراي اسلامي شهر بود که پس از بررسي‌ها، همه اين افراد تاييد صلاحيت شدند، اظهار کرد: در همين راستا کميته تخلفات در فضاي مجازي و حقيقي براي کنترل تخلفات داوطلبان در استان و شهرستان سلطانيه تشکيل شده و با جديت در حال رصد فعاليت کانديداها است.
وي با اشاره به تخلفات ماده ۶۲ آيين‌نامه فعاليت‌هاي تبليغاتي، انجام برخي امور ممنوع بوده و مرتکبان تحت پيگرد قانوني قرار مي‌گيرند، افزود: نوشتن و يا اظهار مطالب خلاف واقع، ديوارنويسي، راه‌اندازي کاروان‌هاي تبليغاتي و استفاده از بلندگوهاي سيار خارج از محل سخنراني و يا ستاد تبليغاتي انتخاباتي جزو ماده ۶۲ آيين‌نامه فعاليت‌هاي انتخاباتي بوده و تخلف محسوب مي‌شود.
اين مسئول ادامه داد: اعلام نظر شخصيت‌ها در تاييد نامزدها با ذکر عنوان و مسئوليت آنان، استفاده از صدا و سيما و ميز خطابه نماز جمعه يا هر وسيله ديگري که جنبه رسمي و دولتي دارد. همچنين فعاليت انتخاباتي کارمندان در ساعات اداري و استفاده از وسايل و امکانات وزارتخانه و ادارات، شرکت‌هاي دولتي و موسسات وابسته به دولت و شهرداري‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آن‌ها، نهادها و موسساتي که از بودجه عمومي به هر ميزان استفاده مي‌کنند و در اختيار گذاشتن وسايل و امکانات مزبور جزو تخلفات ماده ۶۲ محسوب مي‌شود.
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شهرستان سلطانيه، فعاليت تبليغاتي مجريان و ناظران انتخابات براي نامزدهاي انتخاباتي در قلمرو مسئوليت خود را تخلف اعلام کرد و گفت: الصاق هرگونه آثار تبليغاتي نامزدها بر روي علائم راهنمايي و رانندگي، تابلوي بيمارستان‌ها، تابلوي مدارس و ساير موسسات آموزشي و تابلوهاي منصوب در معابر عمومي توسط بخش دولتي و وابسته به دولت، همچنين تاسيسات عمومي و دولتي و صندوق‌هاي پست، باجه‌هاي تلفن، پست‌هاي برق و تلفن، تابلوها و املاک بخش خصوصي(مگر با رضايت مالکان يا متصرفان) و هرگونه تابلوي راهنما، ديگر مضامين تخلفات ماده ۶۲ آيين‌نامه فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخاباتي است.
موحد خاطرنشان کرد: مأموران انتظامي در صورت مشاهده چنين مواردي، متخلفان را جلب و به منظور تعقيب قانوني به مقامات قضايي تحويل مي‌دهند. بخشداري‌ها موظف‌اند با استفاده از امکانات محلي نسبت به امحاي چنين اوراقي اقدام کنند. تبليغات نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حيثيت آنان، پاره يا معدوم کردن عکس و آثار تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي در مدت زمان قانوني تبليغات که در محل‌هاي مجاز الصاق و يا نصب شده باشد و انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي تحت عنوان داوطلبي خارج از مهلت قانوني تبليغات نيز از جمله تخلفات قابل پيگيري است.

  
  

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today