نماد آخرین خبر

استاندار سلیمانیه عراق همراه هیات اقتصادی وارد کردستان شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استاندار سلیمانیه عراق همراه هیات اقتصادی وارد کردستان شد

ايرنا/ استاندار سليمانيه همراه يک هيات اقتصادي شامگاه يکشنبه با هدف شرکت در همايش ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه ويژه اقتصادي بانه و پيگيري توافق‌نامه‌هاي همکاري قبلي از مرز باشماق مريوان وارد ايران شد و مورد استقبال استاندار کردستان قرار گرفت.

هوال ابوبکر استاندار سليمانيه به منظور نشست با استاندار کردستان در راستاي پيگيري توافق‌نامه‌هاي همکاري قبلي، شرکت در همايش ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي بانه و بازديد از چند طرح صنعتي و گردشگري به کردستان سفر کرده است.
استاندار کردستان بعد از استقبال از استاندار سليمانيه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: استان کردستان همواره ارتباط مستحکم و ديرينه‌اي با اقليم کردستان عراق و استان سليمانيه داشته است.
بهمن مرادنيا با بيان اينکه پيش از اين مراودات و تفاهم‌نامه‌هايي بين ۲ استان و جمهوري اسلامي ايران و اقليم کردستان عراق منعقد شده است، افزود: قرار است در سفر استاندار سليمانيه، تفاهم‌نامه‌هاي قبلي به ويژه در بخش بازرگاني پيگيري شود.
وي يادآور شد: بازديد از پروژه سرمايه‌گذاري مشترک، پروژه راه‌آهن همدان- سنندج، رونمايي از پيکر ايثار و مقاومت در آبيدر و شرکت در همايش مشترک با سرمايه‌گذاران ايراني و اقليم در بحث منطقه ويژه اقتصادي بانه و منطقه آزاد تجاري بانه و مريوان، از ديگر برنامه‌هاي سفر هيات عراقي به کردستان است.
استاندار سليمانيه اقليم کردستان عراق نيز بر تلاش براي توسعه مراودات با استان کردستان و جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد و گفت: قرار است در اين سفر، فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي بانه و تفاهم‌نامه‌هاي مشترک قبلي مورد بررسي قرار گيرد.
هوال ابوبکر اضافه کرد: اميدواريم ارتباطات و مراودات اقتصادي بين ۲ کشور و استان‌هاي کردستان و اقليم، در زمينه‌هاي بازرگاني بيشتر شود، همچنان‌که اکنون نيز ارتباط خوبي بين ۲ استان وجود دارد.
وي يادآور شد: با وجود شيوع کرونا، اجازه نداديم مبادلات تجاري و اقتصادي بين اقليم کردستان عراق و ايران تعطيل شود و تلاش مي‌کنيم اين رويه همچنان ادامه يافته و زندکي و کسب و کار مردم رونق بيشتري بگيرد.
هوال ابوبکر استاندار سليمانيه اقليم کردستان عراق به همراه هياتي از سرمايه گذاران اين کشور قرار است چندين برنامه و نشست تخصصي در سفر ۲ روز خود به استان کردستان داشته باشند.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online