نماد آخرین خبر

۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی فعال است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی فعال است

ايرنا/ دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي گفت: در حال حاضر ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسيب اعتياد در اين استان فعاليت دارند و ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر زير پوشش اين مراکز هستند.

محمدرضا حسني مقدم، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي روز دوشنبه بيان داشت: خانواده‌ها بايد توجه کنند که خطر مواد مخدر کمتر از کرونا نيست و امروز يکي از پنج آسيب مهم، اعتياد به سوءمصرف مواد مخدر به ويژه از نوع صنعتي است.
وي با اشاره به اينکه خراسان جنوبي جزو استان‌هاي پيش‌رو در درمان کودکان معتاد است گفت: پارسال ۲۰۰ کودک معتاد زير ۱۸ سال با ارائه خدمات و پذيرش توسط برخي بيمارستان‌ها، سم‌زدايي و درمان رايگان شدند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي اظهار داشت: همچنين ۴۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهرها جمع‌آوري و از خدمات مراقبتي تبصره ۲ ماده ۱۶ بهره‌مند شدند که براي درمان اين افراد ۵۰۰ ميليون تومان هزينه شده است.
وي با بيان اينکه سال گذشته در زمينه درمان معتادان ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان هزينه شد گفت: نرخ شيوع مواد مخدر در کشور ۵.۴ و در خراسان جنوبي ۳.۷۸ درصد است.
حسني مقدم اضافه کرد: در حال حاضر ۲ ميليون  ۸۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارند که ۱۹ هزار نفر مربوط به اين استان است و اقدامات پيشگيرانه در اين زمينه تشديد شده است.
وي خسارت‌هاي بهداشتي، اجتماعي، فرهنگي، امنيتي، اقتصادي و سياسي را از مهمترين پيامدهاي مصرف مواد مخدر دانست که بزهکاري، همسرآزاري، کودک‌آزاري، طلاق و نزاع از مهمترين نتايج آن است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي گفت: در موضوع مواد مخدر مباحث فرهنگي و پيشگيري، درماني و اشتغال را با هم دنبال مي‌کنيم و ۵۳ طرح فرهنگي و پيشگيري در استان در حوزه‌هاي مختلف تهيه شده است.
وي توليد محتواي پيشگيرانه و پخش از صدا و سيما، اجراي طرح ياريگران زندگي، تفاهم‌نامه «نه به اعتياد» با همکاري جمعيت هلال احمر، برگزاري کارگاه‌هاي مجازي آموزشي، نمايشگاه‌هاي پيشگيري از اعتياد و انعقاد تفاهم‌نامه با ورزش و جوانان براي توسعه و تجهيز خانه‌هاي ورزش روستايي را از مهمترين اقدامات پيشگيرانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي در سال گذشته ذکر کرد.
حسني مقدم گفت: دشمنان در زمينه تخريب سرمايه انساني برنامه‌ريزي گسترده‌اي کرده اند و بايد تمامي اقدامات مورد نظر در زمينه آگاهي‌بخشي دانش‌آموزان و خانواده‌ها صورت گيرد تا مواد مخدر خانواده‌ها را تحت تاثير قرار ندهد.
وي افزود: غفلت در موضوع مواد مخدر مي‌تواند خطرات جدي براي آحاد مردم داشته باشد و همه بايد نسبت به آن حساس باشند و در اين زمينه اقدامات رسانه‌اي و تبليغاتي افزايش يابد.

آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today