نماد آخرین خبر

تابستان امسال کرمانشاه گرمتر از نرمال خواهد بود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تابستان امسال کرمانشاه گرمتر از نرمال خواهد بود

ايسنا/ معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي استان کرمانشاه گفت: پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد دماي هواي کرمانشاه، تابستان امسال گرمتر از نرمال و ميانگين بلندمدت خواهد بود.

علي محمد زوراوند، معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي استان کرمانشاه بيان داشت: بررسي نقشه‌ها نشان مي‌دهد دماي هواي تابستان امسال کرمانشاه يک درجه گرمتر از نرمال خواهد بود که البته اين موضوع بر اساس پيش‌بيني‌ها است و ممکن است کاملا محقق نشود.
وي با بيان اينکه اين ميزان گرما چندان زياد و بي‌سابقه نيست، يادآور شد: براي تابستان سال گذشته پيش‌بيني شده بود که دماي هواي کرمانشاه دو درجه گرمتر از نرمال باشد که البته در نهايت بيشينه دماي هوا نيز در تابستان سال گذشته چندان بالا نرفت.
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع ديگر درباره گرماي هواي امسال اين است که گرما کمي زودتر از شرايط عادي آغاز و اين امر باعث شده مردم شدت آن را بيشتر احساس کنند.
زورآوند با اشاره به چند روز گرمي که در اواخر ارديبهشت پشت سر گذاشتيم، عنوان کرد: در 31 ارديبهشت دماي 36 درجه براي شهر کرمانشاه به ثبت رسيد که کم سابقه بود و چنين دمايي را معمولا در تيرماه شاهد هستيم.
وي معتقد است، کم آبي و کاهش بارندگي‌ها نيز باعث مي‌شود مردم شدت گرما را بيشتر احساس کنند.
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي استان کرمانشاه از کاهش بارندگي‌هاي استان هم يادکرد و ادامه داد: بر اساس آمار تا 26 ارديبهشت ميانگين بارش‌هاي استان 299 ميلي‌متر بوده که نسبت به ميانگين بلندمدت 35 درصد و نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.

به گفته زورآوند در شهر کرمانشاه نيز ميانگين بارش‌ها نسبت به سال گذشته 42 درصد و نسبت به ميانگين بلندمدت 28 درصد کاهش داشته است.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today