نماد آخرین خبر

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زنجان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زنجان

صدا و سيما/ هواشناسي زنجان نسبت به آبگرفتگي معابر، خسارت به تاسيسات و محصولات کشاورزي ناشي از بارش تگرگ و بارش هاي رگباري هشدار داد.

حسين سلطاني، کارشناس اداره‌ کل هواشناسي استان زنجان اظهار کرد: از فردا تا اواخر روز چهارشنبه با تقويت سامانه‌ي بارشي، تشديد بارش‌هاي همرفتي، وزش باد شديد، وقوع تگرگ و احتمال گردباد‌هاي محلي، وزش باد‌هاي نسبتا شديد تا شديد و رعد برق متناوب در استان زنجان پيش بيني مي‌شود.
به گفته‌ سلطاني با فعاليت اين سامانه احتمال آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل ها، آسيب به تأسيسات و بنا‌هاي کم استحکام شهري و روستايي و کشاورزي، پرتاب اشيا در اثر وزش باد، شکسته شدن درختان، احتمال آسيب به محصولات کشاورزي در اثر تگرگ و سيلاب وجود دارد.
در اطلاعيه‌ي شماره‌ ۸ هواشناسي زنجان از هم استاني‌ها خواسته شده است، از تردد و توقف در حاشيه‌ي رودخانه‌ها و مسيل‌ها، همچنين از حضور در ارتفاعات و فضا‌هاي باز(به سبب رعدوبرق) پرهيز شود.
همچنين در اين اطلاعيه آمده است مردم، در عبور از کنار ساختمان‌هاي نيمه کاره، توقف در کنار درختان خشکيده و تأسيسات شهري و روستايي با استحکام خودداري کنند.
در پايان اين اطلاعيه هم از عشاير و دامداران خواسته شده است در عبور از ارتفاعات و حاشيه‌ مسيل‌ها و رودخانه‌ها به ويژه در ساعات بعدازظهر احتياط کنند.
 


 

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today