نماد آخرین خبر

افزایش ناگهانی مصرف برق وجود ماینر را نشان می‌دهد

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش ناگهانی مصرف برق وجود ماینر را نشان می‌دهد

فارس/ مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: هر گونه افزايش ناگهاني مصرف برق و هزينه برق مصرفي در يک دوره احتمال وجود ماينر در محل را نشان مي‌دهد و نياز است اطلاع‌رساني انجام شود.

منصور شيشه‌فروش، مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان با اشاره به افزايش مصرف برق در فروردين ماه امسال، اظهار کرد: براي عبور از تابستان طرح مديريت مصرف بهينه برق در تابستان تدوين و ابلاغ شد بر اين اساس همه بخش‌ها مکلف شدند کاهش ۹۰ درصدي مصرف انرژي در ساعات تعطيلي و کاهش ۵۰ درصدي مصرف انرژي در طول روز را داشته باشند.
وي با بيان اينکه تعيين برچسب انرژي در همه ادارات بايد انجام شود، افزود: در راستاي مصرف بهينه برق مدير انرژي در همه ادارات بايد ايجاد شود و آموزش‌هاي لازم در اين زمينه به افراد داده شود.
مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان با تأکيد بر برخورد با افرادي که غيرمجاز براي استخراج رمزارز اقدام مي‌کنند، گفت: شرکت‌هاي برق مکلف شدند، افراد متخلف را که به صورت غيرمجاز از شبکه برق و يا داشتن انشعاب برق مجاز شبکه برق بدون داشتن مجوز معتبر اقدام به استخراج رمز ارز مي‌کنند را شناسايي و با قطع جريان برق نسبت به اخذ هزينه برق مصرفي اقدام کنند.
شيشه‌فروش با بيان اينکه ماينرها در يک ساعت ۱۳۵۰ وات و در ۲۴ ساعت به ميزان ۳۲.۴ کيلووات ساعت و در ماه هزار وات ساعت برق مصرف مي‌کنند، بيان کرد: با در نظر گرفتن ۲۰۰ کيلووات ساعت الگوي مصرف خانگي يک ماينر در ماه به ميزان ۵ خانه برق مصرف مي‌کند، بنابراين توصيه مي‌شود در زمان خريد و فروش خانه و يا اجاره املاک مسکوني يا تجاري که داراي انشعاب برق هستند، طي اخذ تسويه حساب کتبي از شرکت برق از صحت تجهيزات اندازه‌گيري موجود در محل و عدم استفاده انشعاب موجود براي استخراج رمزارز اطمينان حاصل شود.
مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان با تأکيد بر اينکه در صورت اطلاع از محلي که استخراج رمزارز حاصل کرده است براي پايداري شبکه به شماره تلفن ۱۵۲۱ اداره برق اعلام شود، عنوان کرد: پاسخگويي به موارد حقوقي با مالک انشعاب است، بنابراين مالکان مي‌توانند براي اطمينان از وجود هر گونه دستگاه استخراج ماينر در هر لحظه با تقاضاي تست لوازم اندازه‌گيري برق اقدام کنند.
وي با تأکيد بر اينکه هر گونه افزايش ناگهاني مصرف برق و هزينه برق مصرفي در يک دوره  احتمال وجود ماينر در محل را نشان مي‌دهد و نياز است اطلاع‌رساني انجام شود، ادامه داد: جلسه هماهنگي بين مخابرات و شرکت برق تشکيل و مقرر شد که با متخلفان برخورد شود و کاهش روشنايي پارک‌ها و معابر ابلاغ شد.
شيشه‌فروش با اشاره به اينکه صنوف و صنعت بايد در راستاي مصرف بهينه برق اقدام کنند، خاطرنشان کرد: شهرک رمزارز در فريدون‌ مجاز است و زير نظر اداره برق فعاليت مي‌کند و مشکل خاصي ندارد.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today