نماد آخرین خبر

کاهش محسوس میزان مرگ‌ومیر خوزستان در پیک سوم کرونا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش محسوس میزان مرگ‌ومیر خوزستان در پیک سوم کرونا

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز گفت: در پيک اول کرونا ميزان مرگ و مير نسبت به مبتلايان پنج درصد، در پيک دوم ۶ درصد و در پيک سوم ۱.۳ درصد در خوزستان بود که اين کاهش با اجراي طرح درمان زود هنگام مبتلايان حاصل شد.

فرهاد ابول‌نژاديان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز با بيان اين مطلب اظهار کرد: در دو سه سال اخير وزير بهداشت در زمينه حل مشکلات و مسائلي که پيش روي خوزستان بود، تلاش بسياري کرد که جاي قدرداني دارد.
وي افزود: خوشبختانه امروز بيمارستان الوار گرمسيري انديمشک، بيمارستان دزفول و يک مگا ICU که تا حدود زيادي نياز خوزستان به ICU را تامين مي‌کند، افتتاح خواهد شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز گفت: اگر راهنمايي‌ و حمايت‌هاي وزير بهداشت و مديران ارشد و معاونين وي در اجراي طرح درمان زودهنگام بيماران نبود خوزستان دچار ضرر زيادي مي‌شد و در تخت‌هاي بيمارستاني دچار مشکل مي‌شديم.
وي ادامه داد: در يک بازه زماني ۵۰ تا ۷۰ تخت خالي در خوزستان داشتيم که با راهنمايي و حمايت مستقيم وزير بهداشت طرح تزريق رمدسيور براي درمان زودهنگام بيماران اجرا شد که با اجراي اين طرح آمار مرگ و مير در کشور به صورت واضح کاهش يافت. خوشبختانه مردم استان به نحو شايسته‌اي از خدمات بهره‌مند شدند و کسي بدون تخت نماند.
ابول نژاديان ضمن قدرداني از استاندار خوزستان، فرمانده قرارگاه نظارتي و عملياتي مديريت کرونا در خوزستان، بسيج، سپاه  پاسدارن، سازمان تبليغات اسلامي، ائمه جمعه و شيوخ در کنترل بيماري گفت: به منظور پيشگري از تجمع هاي عيد فطر ائمه جمعه و فرمانداران به منزل شيوخ رفتند همچنين از بلندگوي يک هزار و ۵۰۰ مسجد مطالبي  در خصوص کنترل کرونا براي مردم پخش شد که اثرگذار بود.
وي افزود: سال گذشته پس از عيد فطر پيک سختي داشتيم اما امسال اگر چه آهنگ کاهشي روند بيماري کند شد اما افزايشي نشد که جاي تشکر دارد. 
در حال حاضر يک هزار و ۱۰۰ بيمار در بيمارستان‌هاي خوزستان بستري هستند در حالي که سه هفته پيش ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در بيمارستان هاي خوزستان بستري بودند.
گفتني است، وزير بهداشت امروز دوشنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازي خرمشهر براي افتتاح چند پروژه حوزه سلامت وارد خوزستان شد.


آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today