نماد آخرین خبر

تحویل ۱۱۵ هزار دز واکسن کرونا به کرمانشاه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تحویل ۱۱۵ هزار دز واکسن کرونا به کرمانشاه

ايسنا/ در نشست ستاد مديريت کرونا دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه اعلام شد، تاکنون ۱۱۵ هزار دُز واکسن کرونا تحويل استان شده است.

دکتر محمودرضا مرادي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه، امروز(سوم خرداد) در اين نشست با بيان اينکه سير بيماري کرونا در استان نزولي، اما بسيار کند است، بيان داشت: در صورت ناديده گرفتن پروتکل هاي بهداشتي ممکن است با پيک ديگري از اين بيماري مواجه شويم.
وي افزود: روند کاهش بيماري کرونا شکننده است از مردم مي خواهيم همچنان پروتکل ها را رعايت کنند، چرا که عادي انگاري شرايط باعث شيوع ويروس هاي جهش يافته و آغاز موج هاي بعدي خواهد شد.
مرادي به برخي دورهمي هاي تبليغاتي در آستانه انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا هم اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل هاي بهداشتي رعايت نشود، به  طور قطع با افزايش موارد بيماري مواجه خواهيم شد.
وي افزود: تعداد مراسم عروسي نيز در هفته هاي اخير افزايش يافته و عدم رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در اين مراسم روند افزايشي بيماري کوويد را در پي خواهد داشت.
رييس دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه به تعطيلات نيمه خرداد هم اشاره کرد و گفت: اميدواريم درخصوص تعطيلات پيش رو در هفته هاي آينده، براي جلوگيري از افزايش شيوع بيماري کرونا در ستاد ملي کرونا تمهيداتي انديشيده شود.
وي در ادامه به روند واکسيناسيون کرونا در استان اشاره کرد و گفت: واکسيناسيون کرونا به خوبي در استان در حال انجام است، اما روند ارائه خدمات بايد بگونه اي باشد که تا حد امکان از ايجاد ازدحام در مراکز جلوگيري شود.

وي گفت: واکسيناسيون بايد با دقت و سرعت بيشتري انجام شود و در اين راستا بايد تعداد مراکز را اضافه کنيم و شيفت هاي کاري در اين مراکز  را به دو نوبت صبح و عصر افزايش دهيم.وي با اشاره به ارائه خدمت در مرکز تجميعي واکسيناسيون دانشکده بهداشت از امروز(دوشنبه) گفت: مرکز تجميعي حضرت خديجه کبري(س) در شهر کرمانشاه نيز فردا راه اندازي خواهد شد و جهت ارايه خدمات بهتر به مردم، ساير مراکز تجميعي نيز بايد هر چه سريعتر راه اندازي شوند.
دکتر شکيبا معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان نيز در اين نشست گفت: انجام واکسيناسيون کرونا در استان روند بسيار خوبي دارد و دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه در بين دانشگاه هاي اول کشور در تزريق واکسن کرونا قرار دارد.
وي افزود: همچنين در  زمينه راه اندازي مراکز تجميعي واکسيناسيون با راه اندازي ۳۴ مرکز تجميعي، در کشور رتبه اول را داريم.
شکيبا با اعلام اينکه تاکنون ۱۱۵ هزار دُز واکسن کرونا تحويل استان شده و در بين مراکز توزيع شده، گفت: از اين ميزان ۳۱ هزار دُز آن را روز گذشته تحويل گرفتيم که آماده توزيع مي باشد.
شکيبا گفت: در حال حاضر ۷۷هزار دُز واکسن کرونا در استان تزريق شده که بيش از ۵۰ درصد واکسيناسيون در شهرستان کرمانشاه انجام شده است. 
وي به راه اندازي مراکز تجميعي واکسيناسيون هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۱۱۷ مرکزي که جهت واکسيناسيون در استان فعال است، در بيشتر شهرستان ها نيز مراکز تجميعي واکسيناسيون راه اندازي شده است.
وي گفت: آماده سازي مرکز خودرويي تزريق واکسن در کرمانشاه در مجموعه ورزشي ۱۵هزار نفري پانزده خرداد به اتمام رسيده و به زودي تزريق  واکسن در سه لاين انجام خواهد شد.
دکتر بهمن روشني معاون درماني دانشگاه هم گفت: خوشبختانه آمار بستري و مرگ و مير  بيماران کرونا در استان رو به کاهش است، البته جهت استمرار اين روند بايد رعايت پروتکل هاي بهداشتي را همچنان جدي بگيريم. 
روشني اظهار کرد: به دليل آغاز طرح بهسازي اورژانس بيمارستان امام خميني(ره) کرمانشاه و مواجه شدن اين مرکز با کمبود تخت به علت تعميرات، امکان پذيرش بيماران کرونايي در اين مرکز وجود ندارد و بيمارستان امام خميني(ره) از چرخه بيمارستان هاي درگير کرونا خارج خواهد شد.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today