نماد آخرین خبر

تولید برق در نیروگاه‌های برقابی خوزستان یک‌سوم شده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تولید برق در نیروگاه‌های برقابی خوزستان یک‌سوم شده است

ايرنا/ مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينکه توليد برق در نيروگاه‌هاي برقابي استان يک سوم شده گفت: تنها راه جلوگيري از خاموشي‌ها در شرايط پيش آمده، مديريت بار مصرفي وسايل سرمايشي است.

محمود دشت بزرگ، مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان در اين باره اظهار کرد: توازن توليد و مصرف برق بهم خورده و ميزان مصرف بيش از انرژي توليدي است و خاموشي هاي اخير در کشور و خوزستان نيز به همين واسطه است.
وي افزود: به دليل خشکسالي و کاهش ذخيره آبي سدها، نيروگاه هاي برقابي نمي توانند با همه توان در مدار باشند، در مقايسه با سال قبل توليد برق در نيروگاه‌هاي خوزستان به يک سوم رسيده که باعث به هم خوردن توازن توليد و مصرف شده است.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان تصريح کرد: از سوي ديگر در شبکه برق کشور افزايش مصرف رخ داده که دليل آن افزايش زودرس دما و استفاده غيرمجاز از دستگاههاي استخراج ارز ديجيتال است، به طور مثال در چند ماه گذشته در استان بيش از چهار هزار دستگاه استخراج ارز ديجيتال کشف و ضبط شده و اين آمار روزانه در حال افزايش است.
دشت بزرگ تاکيد کرد: شبکه برق سراسري و خاموشي ها تنها مختص خوزستان نيست و برنامه هاي خاموشي اعلامي توانير مربوط به همه کشور است، دليل آن هم مشکل کمبود انرژي(توليد برق) در کشور بوده و در بحث انتقال و توزيع مشکلي وجود ندارد.
وي با درخواست از مشترکين براي مديريت مصرف برق به ويژه بار سرمايشي، افزود: از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرفي خوزستان حدود ۶ هزار مگاوات آن توسط کولرها مصرف مي شود که لازم است مشترکين در تنظيم دماي کولر و خاموش کردن کولرهاي اضافي براي جلوگيري از خاموشي همکاري کنند.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: اگر مشترکين در مصرف برق صرفه جويي کنند و دستگاه هاي رمز ارز جمع آوري شود ميزان توليد و مصرف بهم نزديک شده و قطع برق انجام نمي شود.


 
 

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today