نماد آخرین خبر

مدیرکل تعاون بوشهر: نرخ بیکاری در استان ۹.۳ درصدی است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مدیرکل تعاون بوشهر: نرخ بیکاری در استان ۹.۳ درصدی است

تسنيم/ مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر نرخ بيکاري اين استان بر اساس آمار بانک مرکزي را 9.3 درصد دانست و گفت: امسال 66 ميليارد تومان براي اجرا طرح‌هاي اشتغال‌زايي روستايي در استان بوشهر مصوب شد.

مصدق کشاورزي، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر با اشاره به اينکه توسعه زيرساخت‌هاي اشتغال‌زايي در اولويت برنامه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: در اين راستا سال قبل 304 ميليارد تومان براي اين حوزه از محل اشتغال پايدار روستايي و عشايري تخصيص و 100 درصد آن پرداخت شد
وي تعداد اشتغال‌هاي ايجاد شده در سال قبل را 32 هزار و 250 نفر دانست و بيان کرد: اين فرصت‌هاي اشتغال‌زايي در بخش‌هاي مختلف از جمله مشاغل خانگي و کسب‌وکارهاي خدماتي، توليدي و صنعتي ايجاد شده است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر، رفع موانع طرح‌هاي اشتغال‌زايي، حمايت و پشتيباني از واحدهاي توليدي و سرمايه‌گذاري را از اولويت‌هاي امسال دانست و بيان کرد: امسال علاوه بر پرداخت تسهيلات از محل بازپرداخت تسهيلات پرداختي در سنوات قبل در حال حاضر تا ابلاغ اعتبار جديد 66 ميليارد تومان براي اجرا طرح‌هاي اشتغال‌زايي روستايي مصوب شده که با پرداخت آن به طرح‌ها افزون بر 700 شغل مستقيم در کنار ساير فرصت اشتغال‌زايي فراهم مي‌شود.
کشاورزي، حمايت از اجرا طرح‌هاي توليدي، خدماتي و سرمايه‌گذاري بر اساس ظرفيت‌هاي روستاهاي استان بوشهر را مورد تأکيد قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس قابليت روستاها طرح‌هاي مهمي در عرصه اشتغال‌زايي تدوين شده که در اين بخش ضمن مهارت‌آموزي متقاضيان در حوزه اين ظرفيت‌ها، تسهيلات بانکي ارزان قيمت در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.

بر اساس آمار بانک مرکزي نرخ بيکاري در استان بوشهر 9.3 درصد است
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر نرخ بيکاري در استان بوشهر بر اساس آمار بانک مرکزي در فصل زمستان را 9.3 درصد دانست و گفت: وضعيت اشتغال در فصل گرما نسبت به ديگر فصول سال که داراي آب و هواي معتدل و خنک است نرخ کمتري دارد.
وي، نرخ مشارکت اقتصادي استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بيشترين نرخ مشارکت اقتصادي به سبب وجود زيرساخت‌هاي لازم در حوزه خدماتي است که اين مهم اشتغال در اين بخش بيشتر از ديگر حوزه‌ها است.
کشاورزي، تعهد اشتغال در بخش‌هاي مختلف در سال گذشته 15 هزار و 200 نفر فرصت شغلي دانست و افزود: با تلاش کارآفرينان سرمايه‌گذاران بخش تعاوني و خصوصي 32 هزار و 250 شغل ايجاد شد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر با بيان اين مطلب که ما معتقد هستيم بايد طرح‌هاي روستايي عشايري و مشاغل خانگي توسعه يابند از پرداخت 110 ميليارد ريال اعتبار مشاغل خانگي در سال گذشته خبر داد و از برنامه‌هاي حمايتي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي توسعه اين نوع مشاغل خبر داد.
کشاورزي با بيان اين مطلب که يکي از مشکلات اصلي در وضعيت کنوني نبود بانک اطلاعات دقيق متقاضيان اشتعال است به برنامه‌هاي امسال اين اداره کل اشاره کرد که يکي از مهمترين برنامه‌ها ايجاد بانک اطلاعاتي مدون و به‌روز از متقاضيان اشتغال است.


آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today