logo

۳ مرکز واکسیناسیون جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۳ مرکز واکسیناسیون جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

ايرنا/ دبير ستاد دانشگاهي پيشگيري و کنترل کرونا خراسان جنوبي گفت: براساس نيازمندي‌ها و هماهنگي‌هاي صورت گرفته سه مرکز تجميعي واکسيناسيون کرونا اين هفته به مراکز قبلي در استان افزوده مي‌شود.

غلامرضا شريف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مراکز با توجه به ورود محموله‌هاي جديد واکسن کرونا و کاهش سن واکسيناسيون، طي روزهاي آتي در شهرستان‌هاي بيرجند، قاينات و طبس راه‌اندازي مي‌شوند.
وي گفت: با توجه به اهميت تسريع در روند واکسيناسيون جامعه هدف، ۵۰ هزار دز واکسن سينوفارم وارد استان شد و از صبح امروز در مراکز تجميعي شهرستان‌ها توزيع خواهد شد.
دبير ستاد دانشگاهي پيشگيري و کنترل کرونا خراسان جنوبي اضافه کرد: سن واکسيناسيون در سراسر کشور پنج سال ديگر کاهش يافت و در خراسان جنوبي براي متولدين ۱۳۷۸ و قبل از آن، امکان ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir فراهم شده است.
وي با اشاره به تلاش‌هاي شبانه‌روزي مسوولان وزارت بهداشت براي تامين واکسن مورد نياز کشور و تسريع در روند واکسيناسيون گفت: براي جلوگيري از ازدحام احتمالي جمعيت در مراکز واکسيناسيون، اخذ نوبت از سامانه نوبت‌دهي الزامي است.

شريف‌زاده افزود: تاکنون ۲۶۹ هزار و ۹۹۶ نفر در خراسان جنوبي دز اول واکسن کرونا و ۱۵۶ هزار و ۶۹۵ نفر دز دوم را دريافت کرده‌اند که به ترتيب ۴۶.۸ درصد نوبت اول و ۲۷.۲ درصد جمعيت هدف بالاي ۱۸ سال استان نوبت دوم واکسيناسيون را انجام دادند.
وي بيان کرد: تاکنون ۵۵۱ هزار و ۴۴۲ دز واکسن کرونا وارد خراسان جنوبي شده که سينوفارم از فراواني بيشتري برخوردار بوده است.
دبير ستاد دانشگاهي پيشگيري و کنترل کرونا خراسان جنوبي درباره آخرين وضعيت بيماري کوويد۱۹ در اين استان گفت: در حال حاضر ۲۴۶ بيمار با علائم حاد تنفسي در بيمارستان‌هاي استان بستري هستند که تست کروناي ۱۴۸ نفر مثبت بوده است.
وي افزود: ۳۰ بيمار کرونايي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها بستري هستند و حال ۱۰ نفر وخيم است.
شريف‌زاده اظهار داشت: براساس آخرين رنگ‌بندي کشور از امروز(۲۷ شهريور) خراسان جنوبي از وضعيت قرمز کرونا خارج شد و در حال حاضر هيچ شهرستان استان در وضعيت قرمز(خيلي پرخطر) نيست.
وي گفت: شهرستان‌هاي بيرجند، طبس، قاينات، نهبندان، زيرکوه، فردوس و سربيشه در وضعيت نارنجي(پرخطر) و شهرستان‌هاي درميان، بشرويه و سرايان در وضعيت زرد(متوسط خطر) هستند.
دبير ستاد دانشگاهي پيشگيري و کنترل کرونا خراسان جنوبي افزود: در حال حاضر شهرستان خوسف تنها نقطه آبي(کم‌خطر) در خراسان جنوبي است.
بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکي بيرجند تاکنون ۸۶ مرکز در استان خراسان جنوبي واکسيناسيون کرونا را انجام داده‌اند که ۶ مرکز تجميعي(سه مرکز در بيرجند و سه مرکز در شهرستان‌هاي فردوس، قاينات و طبس) و بقيه مراکز جامع سلامت منتخب هستند.
در حال حاضر سه مرکز تجميعي واکسيناسيون در مرکز استان شامل پرديس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند واقع در خيابان معلم، مجتمع رفاهي غدير در خيابان پاسداران و سوله مديريت بحران شهرداري در بلوار شعبانيه از ساعت ۸ تا ۲۱ آماده تزريق واکسن کرونا هستند.

آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today