تسنیم/ عملیات احداث تونل آزاد راه ارومیه به تبریز از جمله پروژه‌هایی بوده که چند سالی است آغاز شده و هنوز به دلیل هزینه‌های بالای ساخت و ساز به بهره‌برداری نرسیده است.

آذربایجان‌غربی به دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار بگیرد و عقب‌ماندگی‌های چندین ساله آن برطرف شود که متاسفانه اگر با نگاهی دقیق به آن بنگریم خواهیم فهمید که پروژه‌های نیمه تمام عمرانی بسیاری در استان وجود دارد که از سالیان سال به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی و بالا رفتن هزینه‌ها راکد مانده و به حال خود رها شده‌اند.
سخنان مسئولان در نشست‌های خبری و وعده‌های آنان در خصوص زمان افتتاح‌ها پروژه‌های نمیه‌تمام به جمله این پروژه‌ هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد حرف تازه‌ای نیست گاه سال‌ها و سال‌ها از این هفته می‌گذرد اما طرح عمرانی با قوت سر نقطه اول باقی می‌ماند.
عملیات احداث تونل آزاد راه ارومیه به تبریز نیز از جمله پروژه‌هایی بوده که چند سالی است آغاز شده و هنوز خبری از تکمیل و بهره‌برداری از آن نیست و با افتتاح این پروژه و بهره‌‌برداری از آن فاصله بین ارومیه تا تبریز 12 کیلومتر کاهش می‌یابد‌.

منتظر جذب سرمایه‌گذار برای افتتاح تونل آزاد راه ارومیه به تبریز هستیم
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پروژه آزاد راه ارومیه تبریز به طول تقریبی 152 کیلومتر از شهر ارومیه آغاز و با گذر از پل میانگذر دریاچه ارومیه و جزیره اسلامی با عبور از سه راهی خاصبان و جنوب شهر سهند به شهر تبریز متصل می‌شود.
وحید جلال‌زاده افزود: عملیات اجرایی آزادراه  ارومیه به تبریز از سال 91 در دولت دهم توسط بنیاد تعاون ناجا آغاز شد که این سرمایه‌گذار نواقصات موجود از سه راهی ابوذر تا دریاچه ارومیه را مرتفع کرده و برطرف کردن مشکلات این جاده از سوی تبریز، حدفاصل بین خاصبان و سرای نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: قطعه اول این آزادراه از سه راهی ابوذر تا ساحل دریاچه و قطعه چهارم آزادراه تبریز به ارومیه، از سه راهی سرای تا سه راهی خاصبان دارای نواقصاتی است که درصدد مرتفع کردن آن هستیم.
جلا‌ل‌زاده در خصوص تاخیر ایجاد شده در حفر تونل جاده ارومیه به تبریز، ابراز کرد: در حال حاضر نیز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های جاری ادامه حفر این تونل با مشکل روبه‌رو شده است.
وی عنوان کرد: با بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز رغبت سرمایه‌گذاران و پیمانکار این پروژه نیز برای ادامه کار کاهش یافته است و روند کار نیز با تأخیر انجام می‌گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه، افتتاح این پروژه آزادراهی جزو اولویت‌های این دوره کاری بنده است، که با پیگیری‌های مستمر به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد:
قرارداد این پروژه با بنیاد تعاون ناجا چندین بار تمدید شده بود که در تلاش بودیم تا بار دیگر با این سرمایه‌گذار قراداد بسته شود که این پیمانکار در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده انتظامی کشور برکناری خود از ادامه روند این پروژه را اعلام کرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر نیز وزیر راه و شهرسازی به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای ادامه روند حفر تونل ارومیه به تبریز است.
جلال‌زاده عنوان کرد: روز گذشته طی جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، درخواست کردم که جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today