باشگاه خبرنگاران/ معاون سازمان صمت بوشهر گفت: بیشتر شکایت‌های مردم در حوزه کالا مربوط به نان و مرغ و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک و آرایشگاه‌ها است.

رضا جمالی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: در ۶ ماه اول امسال، یک هزار و ۸۳۲ فقره شکایت درباره کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه دریافت و رسیدگی شد، که ۴۹۱ فقره به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی منجر شد.
وی افزود: در یک هزار و ۱۹۵ مورد نیز واحد صنفی غیر متخلف تشخیص داده شد و ۱۴۶ فقره شکایت هم منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: ۸۰ درصد از شکایت‌های مردم، مربوط به بخش کالا و ۲۰ درصد مربوط به بخش خدمات است و بیشترین شکایت‌ها در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، تلفن همراه و سیمان، و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و تعمیر گوشی تلفن همراه بوده است.
جمالی، بیشترین تخلفات کشف شده را شامل گرانفروشی، تقلب، زیان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم‌فروشی، پنهان و خودداری کردن از عرضه کالا، انجام ندادن تعهدات نسبت به شاکی و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
وی از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلف صنفی آن را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گزارش کنند.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar