آوای رشت/ یکی از بیمارستان های خصوصی معروف رشت، با حدود ۲۰۰ تخت بیمارستانی، به جای کمک به وضعیت درمان، به کار تجارت با جان و مال مردم مشغول شده است.

بیمارستان با ظاهری پرطمطراق، زیبا و فریبنده با اخذ هزینه های غیرمنطقی، بدون سرویس دهی کامل به بیماران، نه تنها مرزهای منشور اخلاقی بیمار را درنوردیده، بلکه درعمل بعضا پزشکان و پرستاران با گستاخی تمام با بیمار و همراهان بیمار برخورد نموده و هرگز پاسخگو نبوده اند، بنظر این رفتار پزشکان و پرسنل از طرف مدیریت ان بیمارستان تبیین و تعریف شده است.
این در حالی است که مقام معظم رهبری به جامعه پزشکی کشور فرمودند: ” کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری اش ناراحتی دیگری نداشته باشد “
اما ضمن احترام به پزشکان مردمی، خدمتگزار و زحمتکش و متعهد به سوگند پزشکی، که علم وعمل خود را بی منت صرف درمان مردم این مرز و بوم نموده اند، باید گفت؛ مدیریت و بعضا پزشکان طماع و پرمدعای برخی بیمارستانهای خصوصی که از قضا سهامداران آن بیمارستان ها نیز هستند، به جای پایبند بودن به منشور اخلاقی و قسم پزشکی، مشغول بدست اوردن منافع مالی هستند.
نمونه ذیل که در یکی از بیمارستاهای معروف خصوصی رشت رخ داد کاملا گواه مطلب است؛
حدود ٧٠ روز پیش فردی بدون هیچگونه بیماری زمینه ای با کووید ١٩ با بیش از۶٠ درصد درگیری ریه، به دستور پزشک متخصص بیماریهای عفونی، به مدت یک هفته در بخش ایزوله یکی از بیمارستان های خصوصی رشت، بستری شد و سپس با اصرار همراهان بیمار به بخش عمومی منتقل گردید و سپس قریب دو هفته به بخش ای سی یو انتقال داده شد، و سپس مجدد به بخش عمومی انتقال گردید، طی این مدت نه تنها هیچگونه بهبودی حاصل نگردید، بلکه حال بیمار بدتر شد، جالب اینکه هر روز فقط همان پزشک بیماریهای عفونی ویزیت میکرد، وقتی از پرستار سراغ متخصص ریه گرفته می شد، اعلام میکرد چون حق الزحمه پزشک متخصص ریه از طرف بیمارستان پرداخت نشده هیچ پزشک متخصصی علیرغم درخواست بخش، جهت ویزیت بیماران مراجعه نمی کند.
طی این مدت هر روز نسخه دکتر؛ شامل داروی ریمدیسیور، آکتمرا و البومبین و سایر داروها را از داروخانه بیمارستان یا از بازار آزاد تهران با قیمت آزاد و گزاف تهیه می شد و گویی بیمارستان در تهیه دارو مسولیتی ندارد، همراهان بیمار هم با تمام وجود بواسطه درمان بیمارشان بدنبال تهیه دارو میرفتند.
ظاهرا هروقت هم از دکتر معالج وضعیت مریض را جویا می شدند، با بی حوصلگی و گستاخی پزشک روبه رو می شدند که از پاسخ دادن هم طفره میرفت.
ضربه اساسی را بعد از دو ماه بستری وارد کردند، که گفتند با اصرار و با رضایت بیمار نسبت به عمل جراحی اقدام کنند، این درحالی بود که بیمار اصلا امادگی جسمی رفتن به اتاق عمل را بعلت ناتوانی جسمی ناشی از عدم صحیح جاگذاری چست تیوپ و ساکشن ها که به ریه وصل کرده بودند نداشت، و عدم رسیدگی بموقع موجبات عفونت قارچی در محل تعبیه چست تیوپ گردید، که بخاطر عدم تعویض پانسمانها در زمان لازم بود.
نهایت بعد از دو ماه، در نهایت بی مسولیتی، پزشک معالج اعلام نمود که دیگر از دست آنها کاری ساخته نیست، نهایت با اخذ قریب ۴٣٠ میلیون تومان از همراهان بیمار و بیمه تکمیلی، بیمار را با کلی درد و رنج و آلام، رها کرده و با امبولانس ویژه به یک بیمارستان دولتی انتقال دادند.
حال سوال از مسولین محترم علوم پزشکی گیلان این است، که این بیمارستان خصوصی چگونه اجازه سوداگری با جان و مال مردم داشته است؟
چرا هیچ نظارتی به عملکرد اینگونه بیمارستانها نمیشود؟
چگونه بی پروا با جان و مال مردم اینگونه معامله میکنند و پاسخگو نیستند؟
ضمن حفظ حقوق شهروندی و مطالبه گری از ریاست دانشگاه علوم پزشکی جناب اقای دکتر سالاری و ریاست نظام پزشکی استان گیلان جناب دکتر برزگر انتظار میرود که به این موضوع دقیقا رسیدگی گردد، تا بیماران دیگر جان و مالشان عرصه جولان این پزشکان سودآگر و منفت طلب نگردد.
ضمنا راوی این حق را برای خود قائل است که اقدامات قانونی و حقوقی دیگر را با ارائه دلایل و مستندات موجود تصویری و مکتوب پیگیری نمایید.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today