نماد آخرین خبر

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۸۹ نفر رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۸۹ نفر رسید

ایرنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۸۹ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۵۵۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.
وی افزود: هم اکنون ۲۱۷ بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که ۹۶ بیمار مبتلای قطعی و ۱۳ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ هزار و ۱۸۸ تا کنون نفر بهبود یافته اند.
یزدان پناه عنوان کرد: با تلاش کادر درمان و همکاری درمان دو شهر دهدشت و چرام از وضع قرمز کرونایی خارج شدند.
وی ابراز کرد: هم اکنون شهر های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه، چرام در وضع نارنجی و شهرهای مارگون و باشت در وضع زرد کرونایی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفرهای غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.
یزدان پناه گفت: کسانی‌که تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.



آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today