نماد آخرین خبر

۱۱۰ روستای استان مرکزی، تشنه آب

منبع
مهر
بروزرسانی
۱۱۰ روستای استان مرکزی، تشنه آب

مهر/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۱۱۰ روستای کوهستانی استان که بیشتر از چشمه و قنوات تأمین آب می‌شوند با کمبود آب مواجه هستند.

یوسف عرفانی نسب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در خصوص تأمین آب شرب در شهر و روستاهای استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۰ روستای استان که بیشتر در مناطق کوهستانی هستند و از چشمه و قنوات تأمین آب می‌شوند به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی با کمبود آب مواجه هستند.
وی افزود: برای تأمین آب حدود ۳۶ روستای بخش هندودر در شهرستان شازند که در مناطق کوهستانی قرار دارند و متأثر از خشکسالی هستند اقدام به آبرسانی از سد کمال صالح شده است و تصفیه‌خانه احداث شده و خطوط انتقال نیز در حال اجراست و تاکنون پنج روستا به خط متصل و بهره‌برداری شده و مابقی نیز با اجرای خطوط به مرور متصل می‌شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: آبرسانی سیار به روستاهای مواجه با کمبود در حال انجام است و تعداد ۴۸ روستا نیز باید بنا به نیاز آنها به صورت روزانه یا هفتگی آبرسانی سیار شود. با اجاره چاه‌های کشاورزی و یا اجاره چشمه‌ها بخش‌های دیگر برای روستاهای با کمبود آب رسانی انجام شده است.
عرفانی نسب گفت: در روستاهای مواجه با کمبود آب با مانورهای پیمایشی انشعابات غیرمجاز شناسایی و قطع شده و استفاده از آب شرب برای مصارف فضای سبز و باغچه کاری نیز محدود شده است.
وی افزود: با وجود مشکلات شدید مالی، حفاری و تجهیز چاه‌های جدید برای تعداد ۱۰۰ روستاها انجام شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: در صورت ادامه شرایط فعلی و کاهش بارندگی‌ها قطعاً استان مرکزی نیز همانند سایر نقاط کشور متأثر از این بحران خواهد بود به خصوص اینکه ذخیره آب سدهای کمال صالح و الغدیر در صورت عدم بارندگی در تأمین آب شهرهای اراک و ساوه به طور مستقیم تأثیرگذار است.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today