نماد آخرین خبر

فقدان اطلاعات از خودورهای حامل مواد خطرآفرین، زنگ خطری برای قزوین است

منبع
ايلنا
بروزرسانی
فقدان اطلاعات از خودورهای حامل مواد خطرآفرین، زنگ خطری برای قزوین است

ایلنا/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در رابطه با خودروهای حامل مواد خطر آفرین در استان قزوین اطلاعات و آموزش ما به اندازه کافی نیست و همین موضوع ضمن خطر آفرین بودن، خسارات دستگاه‌های امدادی را افزایش می‌دهد.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست تخصصی امداد و نجات کارگروه پدافند غیرعامل که صبح امروز در سالن جلسات هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین و استفاده و حمل مواد شیمایی خطرناک داشتن آموزش و اطلاعات کافی در این زمینه ضرورت دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: متاسفانه تاکنون آموزش تخصصی درباره مواد خطرآفرین در استان صورت نگرفته و با توجه به وضعیت موجود اگر هم شاهد تلفات و حوادث بزرگ نبودیم لطف خدا بوده است.
وی عنوان کرد: برای شناسایی دقیق مشکلات و حل آن‌ها لازم است جلسات کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل با برنامه ریزی و دستور کار برگزار شود.
این مسئول با اشاره به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل اظهار کرد: موضوع هک پمپ بنزین جایگاه پدافند غیرعامل را محسوس‌تر نشان داد و برای جلوگیری از حوادث لازم است در زمینه پدافند غیرعامل برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.
آصفی گفت: برای موفقیت در پدافند غیرعامل که وسعت زیادی دارد و از تبعات گسترده حوادث در زمینه‌های مختلف جلوگیری می‌کند، باید ضمن برگزاری جلسات مستمر و برنامه ریزی شده، دستگاه‌های مختلف نیز در این زمینه همراهی و هماهنگی داشته باشند.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today