نماد آخرین خبر

چرا نام ابهر و خرم‌دره در لیست شهرهای طرح جهش مسکن نیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چرا نام ابهر و خرم‌دره در لیست شهرهای طرح جهش مسکن نیست؟

ایسنا/ رئیس اداره راه و شهرسازی ابهر و خرم‌دره گفت: مهم‌ترین دلیل قرار نداشتن نام این دو شهر در لیست ثبت‌نام طرح جهش ملی مسکن، کمبود و تامین نشدن زمین است.

حمیدرضا سرداریان‌اصفهانی، رئیس اداره راه و شهرسازی ابهر و خرم‌دره با اشاره به مشکل پیش آمده برای متقاضیان طرح مسکن ملی در ابهر و خرم‌دره، اظهار کرد: این موضوع فقط مختص این دو شهر نیست و شهرهای زیادی در کشور داریم که نام‌شان در لیست شهرهای اعلام شده برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن نیست و دلیل این موضوع هم مشکل تامین زمین و کمبود آن در این شهرها است.
وی با یادآوری اینکه در مرحله خرید زمین با شرایط موقعیت جغرافیایی مناسب در ابهر و خرم‌دره هستیم تا زمین مورد نظر در این شهرها تامین شود، تصریح کرد: با مالکان متعدد در این زمینه رایزنی شده و چند گزینه مدنظر است که باید پس از مذاکرات به توافق نهایی برسیم.
این مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا متراژ معینی برای واحدهای طرح ملی مسکن در ابهر و خرم‌دره در نظر گرفته شده است، یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌ها سهمیه ابهر ۵۰۰۰ واحد و سهمیه خرم‌دره نیز ۱۰۰۰ واحد بوده و متراژ ثابت آن نیز تقریباً بالای ۸۰ مترمربع برای همه واحدها در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی ابهر و خرم‌دره در خصوص تکلیف متقاضیانی که پارسال ثبت‌نام و قسط اول را پرداخت کرده‌اند، اضافه کرد: سعی بر این بود که موقعیت قرارگیری زمین در حاشیه شهر نباشد اما زمین خریداری شده برای متقاضیان پارسال با پیدا شدن معارض به مشکل برخورد که نهایتاً بعد از پیگیری‌ها، دادگاه رای به نفع ما صادر کرد.
سرداریان‌اصفهانی با یادآوری اینکه تعداد ۳۲۰ نفر در سال گذشته برای طرح ملی مسکن در ابهر ثبت‌نام و قسط اول را واریز کرده‌اند، یادآور شد: گام‌های اولیه برای عمل کردن این طرح برداشته شده و امیدواریم تا پایان سال انجام شود.
وی با اشاره سهمیه ویژه خبرنگاران و هنرمندان، متذکر شد: برای همه اقشار مشروط به داشتن شرایط اولیه از سهمیه ابهر و خرم‌دره، مسکن در نظر گرفته شده است که تحت پوشش طرح مسکن ملی اجرا خواهد شد.
این مسئول با اشاره به نگرانی ایجاد شده در رابطه با استحکام بنای طرح‌های ملی خانه‌دار شدن مردم مثل مسکن مهر و طرح مسکن ملی، بیان کرد: هیچ‌کدام از طرح‌های دولتی نه مسکن مهر و نه طرح قانون جهش تولید مشکل سازه‌ای ندارند و همگی دارای تاییدیه نظام مهندسی هستند و ساخت مسکن مقاوم مناسب با کیفیت بهتر و بالاتر در دستور کار  طرح ملی مسکن قرار دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی ابهر و خرم‌دره با بیان اینکه مردم نگران نباشند و احساس نکنند که چون نام ابهر و خرم‌دره در لیست سامانه ثبت‌نام نیست، پس در این طرح حق‌شان ضایع شده است، خاطرنشان کرد: از مردم و شهروندان به خصوص متقاضیان مسکن خواهش می‌کنم تا زمان خرید و تامین مسکن صبور باشند، زیرا سعی ما بر این است که بهترین حالت برای متقاضیان مسکن در این دو شهر رخ دهد.


آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today