نماد آخرین خبر

پایان هفته‌ای پربارش، پیش روی استان مرکزی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پایان هفته‌ای پربارش، پیش روی استان مرکزی

ایرنا/ مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هوا حاکی از آن است که این استان روزهای پربارشی را در پایان هفته جاری پیش‌رو دارد.

رضا مرادی، مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته جاری در استان خواهد بود و در صورت نداشتن تغییر در الگوی نقشه‌ها پیش‌یابی هوا،  رگبار و رعدوبرق و توام با وزش باد شدید در برخی از ساعات عصر چهارشنبه رخ می‌دهد و این ناپایداری‌ها به‌شکل متناوب تا اوایل هفته آینده وجود دارد.
وی یادآور شد: در سه روز آتی هر چند وجود رطوبت در آسمان استان مرکزی بیشتر می‌شود و آسمان قسمتی تا ابری است، اما پدیده بارشی رخ نمی‌دهد و شرایط دمایی فعلی در این مدت تداوم دارد.
مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی اواخر هفته موجب کاهش محسوس دمای هوا در نقاط مختلف استان می‌شود.
مرادی ادامه داد: مجموع بارندگی شبانه‌روز اخیر استان مرکزی در ایستگاه‌های اراک صفر، ساوه یک دهم میلیمتر، تفرش یک و نیم میلیمتر، خمین صفر، محلات یک دهم میلیمتر، شازند چهار دهم میلیمتر، خنداب صفر، کمیجان سه و نیم میلیمتر، دلیجان صفر، آشتیان چهار دهم میلیمتر، غرق آباد ۶ دهم میلیمتر، بارانسنج فرمهین صفر و زرندیه یک و چهار دهم میلیمتر گزارش شده است.
مرادی اظهار کرد: با کسب این میزان بارش، متوسط بارش سال زراعی جاری(اول مهرماه امسال تاکنون) در استان مرکزی به چهار و هشت دهم میلیمتر رسیده است.
وی گفت: دلیجان با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای پنج و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
 
  
  

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today