بازار/ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم برندسازی خرمای ایران در سطح جهان تأکید کرد و خواستار تأسیس سازمان خرمای کشور شد.

سید نظام‌الدین موسوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان خرما و نخلداران و تلاش برای بازاریابی این محصول، از اهداف برگزاری نشست تخصصی خرماست و باید راهکاری ارزشمند تدوین شود.
وی افرود: بر اساس آمار موجود تعداد ۹ استان کشور جزء تولیدکنندگان خرما محسوب می‌شوند که باید ساز و کار لازم برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: حضور بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در بحث صادرات خرما، درآمد ارزی را افزایش می‌دهد و البته پیش‌زمینه صادرات، کیفیت بخشیدن به محصول و بهبود صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی خرما است.
موسوی تصریح کرد: اکنون حدود ۳۰ درصد خرمای تولیدی کشور صادر و ۷۰ درصد در داخل مصرف می‌شود که باید بازار داخل را گسترده‌تر کرده و نگذاریم مصرف خرما فقط به فاتحه و روضه و ماه رمضان محدود شود.
وی خواستار برندسازی برای خرمای تولید داخل شد و گفت: تا زمانی که برندسازی خرمای داخل با کیفیت و دقت مطلوب صورت‌نگیرد به موفقیتی در بحث صادرات و حتی فروش داخلی نمی‌رسیم و باید برای برندسازی خرما در سطح جهان فعالیت کنیم.
او اضافه کرد: تأسیس سازمان خرما نیز می‌تواند این محصول را سازماندهی کرده و مشکلات را کمتر کند و مجلس از این موضوع حمایت خواهد کرد.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar