نماد آخرین خبر

راه‌اندازی ۲۴ تخت جدید آی.سی.یو در استان همدان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
راه‌اندازی ۲۴ تخت جدید آی.سی.یو در استان همدان

ایرنا/ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شمار تخت های آی.سی.یو ویژه نوجوانان(پی.آی.سی) ۱۸ تخت بوده که هم اینک ۹ بیمار کووید۱۹ در این بخش بستری هستند و قرار است به زودی ۲۴ تخت به این بخش اضافه شود.

محمدمهدی مجذوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۳۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان ها و مراکز ۱۶ ساعته استان همدان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۶ نفر در بخش عادی و آی سی یو بستری شدند.
وی با بیان اینکه ۵.۳ درصد مراجعان به بیمارستان ها بستری شدند اضافه کرد: هم اینک ۵۲۹ نفر در بیمارستان های این استان به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: از ۵۲۹ نفر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان همدان ۱۲۵ بیمار در بخش «آی.سی.یو» بستری بوده و وضعیت ۴۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
مجذوبی افزود: هم اینک ۹ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال در بخش «آی.سی.یو» و هشت بیمار در بخش مراقبت های ویژه نوزادن(ان.آی.سی. یو) بستری هستند که اطفال ۱۲ درصد تخت های این بخش را اشغال کردند.
وی گفت: تعداد بیماران بستری موقت در بخش اورژانس ۲۵ نفر است که ۶۵ درصد تخت های این بخش را اشغال کردند و از مجموع تخت های بیمارستانی استان همدان یک هزار و ۱۳۰ تخت به کووید۱۹ اختصاص داه شده که ۵۰ درصد آن هم اینک بیماران کرونایی بستری هستند.
مجذوبی پیش بینی کرد تا ۲ هفته آینده همچنان شاهد موارد ابتلا و بستری ببماران کرونایی در استان همدان باشیم بنابراین پیشنهاد می شود شهروندان از واکسیناسیون استقبال کنند و رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today