نماد آخرین خبر

دستگیری قاچاقچیان چوب بلوط‌ جنگلی در منطقه حفاظت شده مله گاله

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دستگیری قاچاقچیان چوب بلوط‌ جنگلی در منطقه حفاظت شده مله گاله

باشگاه خبرنگاران/ ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده مله گاله و شهرستان شیراز طی گشت و کنترل‌های شبانه روزی موفق به توقیف چهار خودرو و دستگیری رانندگان متخلف آن شدند.
 
افتخار نیا رئیس منطقه حفاظت شده ماله گاله گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز مستقر درمنطقه حفاظت شده ماله گاله هنگام گشت زنی در منطقه متوجه صدای اره برقی در جنگل شده و پس از مدتی گشت و کنترل، خودروی نیسان حامل هیزم بلوط را کشف کردند.
او گفت: راننده خودرو حاضر به توقف نشده و ضمن اقدام به فرار با خودروی سازمانی برخورد و موجب خسارت به خودرو سازمانی شد که پس از مدتی تعقیب و گریز متهم در یکی از روستا‌های اطراف دستگیر شد.
خودروی نیسان کشف و ضبط شده حامل ۳۰۰کیلو هیزم بلوط جنگلی بود.
همچنین یک دستگاه خودرو نیسان نیز با۱۴۰۰کیلو گرم هیزم بلوط جنگلی در منطقه حفاظت شده مله گاله به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست افتاد.


توقف یک دستگاه خودرو حمل ۸۰ کیلو زغال
یک دستگاه خودروی در حال حمل ۸۰ کیلو زغال تهیه شده از درختان جنگلی  در منطقه حفاظت شده مله گاله متوقف شد.
او گفت: یک دستگاه خودرو  در حال قاچاق زغال از درختان جنگلی بود که با دستور  صادر شده از سوی مقامات قضایی متوقف و   ۲۰ کیلو زغال جنگلی از این خودرو کشف شد.
افتخار نیا گفت: در این هفته ۱۲ فقره پرونده تخلف تخریب وتصرف اراضی وقطع درخت تشکیل شده.
رئیس منطقه حفاظت شده ماله گاله گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه خودرو طی صدور دستور از مراجع قضایی توقیف شده.
او گفت: طبق ماده ۴۲ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع است و ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس به منظور حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل هستند.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online