نماد آخرین خبر

واکسیناسیون مادران باردار خراسان شمالی به ۸۷.۳ درصد رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکسیناسیون مادران باردار خراسان شمالی به ۸۷.۳ درصد رسید

ایرنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۸۷.۳ درصد از مادران باردار استان در برابر کرونا واکسینه شدند که این میزان در برخی از شهرستان ها به ۱۰۰ درصد هم می رسد.

افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: مادران باردار از گروه‌های پرخطر جامعه در ایام شیوع کرونا هستند و با توجه به اینکه در موج ششم شیوع این بیماری قرار داریم این گروه باید به دلیل شرایط خاصی که دارند، نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در این بین مادرانی هستند که در سنین باروری واکسیناسیون را انجام داده اند، یادآور شد: با راه اندازی کمپین واکسیناسیون و همکاری خوب جمعیت هدف در هفته های اخیر شاهد افزایش درصد واکسیناسیون مادران باردار بودیم.
دلشاد با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال از هفته گذشته، گفت: هم اینک ۶۷ هزار و ۴۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ سال استان واجد شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که انتظار داریم خانواده ها هر چه زودتر برای تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بر اساس مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹، واکسن های پاستوکووک و سینوفارم برای رده سنی پنج سال به بالا مورد تایید است.
وی با بیان اینکه هم اینک ۲۱ مرکز نمونه‌گیری کرونا زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می کنند، گفت: در شهرستان بجنورد ۹ مرکز دولتی و خصوصی نمونه گیری کرونا و دیگر شهرستان ها نیز ۱۳ مرکز نمونه گیری آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today