نماد آخرین خبر

۱۱ درصد جمعیت زیر ۱۲ سال استان اردبیل واکسینه شده‌اند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۱۱ درصد جمعیت زیر ۱۲ سال استان اردبیل واکسینه شده‌اند

باشگاه خبرنگاران/ استاندار اردبیل گفت: جمعیت دانش آموزی زیر۱۲ سال در مقابل سویه جدید امیکرون آسیب پذیر هستند و تنها۱۱درصد از این طیف جمعیتی در سطح استان واکسینه شده اند.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل اظهار کرد: مدارس بزرگترین ساختار را در جامعه به خود اختصاص داده که تعداد قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی با خطر ابتلا به کرونا در سرویس مدارس، کلاس درس و دوره همی‌ها مواجه می‌شوند برای این منظور تا یک هفته آینده نیز کلاس‌ها غیر حضوری برگزار خواهد شد.
استاندار اردبیل در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: آمار کل تزریق واکسن در سطح استان ۲میلیون ۸۴۰ دز اعلام شده که در حال حاضر منحنی بستری‌ها رو به بالا است و باید با رعایت فواصل اجتماعی، شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سه لایه مانع از شیوع بیشتر این ویروس شویم.
عاملی عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی را یکی از آسیب‌های بزرگ در شیوع ویروس کرونا بر شمرد و گفت: عادی انگاری در تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی، تجمع در امکان سربسته و مراکز خرید خط قرمز سویه جدید امیکرون است و مردم باید عواقب این مسایل را جدی گرفته تا پیک ششم با کمترین خسارت جانی تا دو هفته دیگر سپری شود.
او تشدید نظارت بر تجمعات و مراکز پرتراکم را ضروری دانست و گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعه سرپایی کاهش یافته و تعدادی از مراجعه کنندگان بستری شده اند و برخی نیز در خانه‌های خود قرنطینه هستند و در حال حاضر ۳۱۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده که ۲۱۶نفر آنها، در مرکز استان گزارش شده است.
استاندار اردبیل می‌گوید: با افزایش میزان بستری‌ها امکانات بیمارستان امام خمینی (ره) تا حدودی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود و باید امکانات دیگری برای این جمعیت فراهم کنیم که البته با رعایت و توجه مردم امیدواریم از هفته‌های آتی میزان بستری نیز در استان کاهش یابد.
عاملی گفت: اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نفع مردم است و آبگرم ها، استخرها، سینما، مراسم کنسرت، مراسم ترحیم و عروسی، نماز جمعه و جماعات و نمایشگاه‌های عرضه کالا، اماکن عمومی، اماکن ورزشی، هتل ها، چایخانه و قهوه خانه ها، تالار‌های پذیرایی طبق مصوب ستاد کرونا در شرایط قرمز و نارنجی، ضمن رعایت الزامات، دستور العمل‌ها و مدیریت هوشمند، با ۲۰ درصد و ۳۰درصد ظرفیت کلی فعالیت خواهند کرد.
او می‌گوید: مردم در صورت بروز هر گونه علایم احتمالی کرونا به پزشک معتمد مراجعه کنند و خود درمانی افراد گاهی احتمال بروز مشکلات در آن‌ها می‌شود.
رییس ستاد کرونای استان اردبیل گفت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در وضعیت قرمز معمولا بصورت مجازی برگزار می‌شوند، البته تصمیم گیری نهایی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بر عهده روسای این مجموعه‌ها گذاشته شده است.
عاملی می‌گوید: واکسیناسیون محله محور با همکاری بسیج و استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌ها انجام می‌گیرد و مشکل مکان مراکز تجمیعی از سوی آموزش و پرورش حل شده و رسانه‌ها نیز برای ترغیب کودکان و والدین به واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.
او با تاکید بر اینکه هر مجموعه دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکند با اعلام نام مجموعه باید برخورد جدی صورت گیرد گفت: رعایت قانون و حفظ جان مردم خط قرمز ماست و نباید با عدم رعایت و ندانم کاری برخی افراد به سایر خانواده‌ها خسارت وارد شود.
استاندار اردبیل حمایت از اقشار آسیب پذیر را از اهداف و اولویت‌های سپاه استان دانست و گفت: در حال حاضر سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشکین شهر به وضعیت قرمز در آمده اند و باید با همکاری و همدلی تلاش شود سایر شهرستان‌ها با وضعیت قرمز مواجه نشوند.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today